معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: با ابلاغ وزیر کشور، تعداد دهیاری های استان فارس به ۲ هزار و ۱۱۱ دهیاری افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عنایت اله رحیمی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر که جامعه روستایی و عشایری را با مشکلاتی بویژه در زمینه معیشت مواجه کرده است، لازم است مدیران حوزه روستایی و عشایری برای کاهش این مشکلات و افزایش خدمات همچنین ایجاد زیر ساخت ها، برای توسعه روستا‌ها بر اساس شرایط حال و آینده تلاش مضاعفی داشته باشند.

وی از جهاد کشاورزی، سازمان آب، صنعت، معدن و تجارت، تعاون روستایی و امور عشایر و دیگر دستگاه‌های اجرایی خواست با تدوین برنامه برای کاهش مشکلات روستاییان گام‌های بلندی را بردارند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد: در حال حاضر جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۴۵۵ نفر در ۴ هزار و ۱۵۲ روستای دارای سکنه در سطح استان فارس زندگی می‌کنند و جمعیتی بالغ ۱۴۷ هزار نفر به صورت عشایر کوچ رو هستند.

رحیمی افزود: از کل روستا‌های دارای سکنه و شورا، تعداد ۲ هزار و ۱۱۱ روستا دارای دهیاری و دهیار هستند که سال ۱۳۹۶ بالغ بر ۱۸۸ میلیارد تومان اعتبار از منابع درآمدی دولت جهت عمران و آبادانی روستا‌ها به حساب دهیاری‌های استان واریز شده است، البته اعتبارات دیگری نیز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران روستایی در سال گذشته و سال جاری منظور شده است.

وی ادامه داد: با توجه با پیگیری‌های استانداری فارس پنج روستای جدید نیز دهیاری آن‌ها توسط وزارت کشور مصوب وزیر کشور مصوبه آن‌ها را ابلاغ کرد که شامل روستا‌های برآفتاب، حیدری، مزرعه قنبرآباد، همت لو از توابع دهستان آویز بخش مرکزی شهرستان فراشبند و روستای آتشکده از دهستان احمد آباد، بخش مرکزی شهرستان فیروز آباد است.

انتهای پیام/ن

تعداد دهیاری های فارس افزایش یافت

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.