آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی/ فارس رتبه دوم تسلیم اظهارنامه مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی فارس گفت: امروز، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی مربوط به عملکرد سال ۹۶ است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محسن کاویانی مدیر کل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه امروز آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی مربوط به عملکرد سال ۹۶، است، اظهار کرد: مؤدیان مالیاتی تا ساعت ۲۴ امشب فرصت دارند از طریق سامانه www.tax.gov.ir اظهارنامه الکترونیکی خود را تسلیم کنند و از تسهیلات قانونی از جمله قسط بندی و تفاهم بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: این مهلت تمدید نمی‌شود، و تاکنون ۱۴۵ هزار اظهار نامه مالیاتی الکترونیکی در استان ثبت شده است.

کاویانی اضافه کرد: مؤدیان در سه سطح گروه اول، دوم و سوم براساس اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱ تیر ۹۴ اظهارنامه خود را تسلیم کنند.

وی گفت: گروه اول شامل افراد‌ی است که مجموع فروش کالا و خد مات آن‌ها بالاتر از ۳ میلیارد تومان، گروه دوم بین یک تا ۳ میلیارد تومان و گروه سوم کمتر از یک میلیارد تومان است.

کاویانی ادامه داد: طبق تفاهم صورت گرفته با گروه سوم با توجه به شرایط اقتصادی، تسهیلاتی برای مؤدیان در نظر گرفته شده که شامل مؤدیانی می‌شود که مجموع فروش کالا و خدمات آن‌ها کمتر از ۲۴۰ میلیون تومان در سال باشد.

وی با بیان اینکه مالیات سال ۹۶ این دسته از مؤدیان با افزایش ۵ درصد‌ی مالیات سال ۹۵ آن‌ها محاسبه می‌شود، اضافه کرد: این افراد به شرط تسلیم اظهارنامه می‌توانند مالیات خود را در چهار قسط پرداخت کنند.

کاویانی با بیان اینکه تا ظهر افزون بر ۸۳ درصد مؤدیان مالیاتی فارس اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل و تسلیم کرده‌اند، تصریح کرد: این موضوع سبب شد جایگاه فارس به رتبه دو کشور ارتقا یافت.

وی توصیه کرد: مؤدیان مالیاتی از آخرین فرصت برای تسلیم اظهارنامه مالیاتی استفاده کرده و از تسهیلات قانونی درنظر گرفته شده بهره‌مند شوند.

مدیر کل امور مالیاتی فارس بیان کرد: زمان تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقوقی و املاک تا ۳۱ تیرماه است.

انتهای پیام/ن

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار