حقایقی تکان‌دهنده از آنچه در دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس می‌گذرد!+تصاویر

آمارهای وزارت بهداشت آمریکا حاکی از آن است که پسران و دختران دانشجو در سراسر ایالت متحده آمریکا بیش از هر ماده مخدر دیگری از ماری‌جوانا استفاده می‌کنند و دانشجویان انگلیسی نیز در صدر استعمال مخدر کوکائین هستند.

دانشجویان آمریکایی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده ماری‌جوآنا در جهان/ کوکائین انتخاب اول دانشجویان انگلیسیبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بررسی‌های متعدد محققان سراسر دنیا نشان می‌دهد، آمار مصرف مواد مخدر میان همه دانشجویان در همه کشورها به میزان قابل توجهی رو به افزایش است.

فراگیری اعتیاد در دانشگاه‌ها دامن کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته را به قدری گرفته که از وزرای بهداشت تا وزرای علوم نگران هستند.

جمعیت مبتلایان به مواد مخدر در حال افزایش است؛ مهار و کنترل این پدیده بسیار نگران کننده شده و گرایش اعتیاد به مواد مخدر روز به روز طرفداران بیشتری به خود اختصاص داده است.

آمار اعتیاد مدتی است بیشتر از قبل شده و در خصوص وضعیت اعتیاد و آمارهای تکان‌دهنده آن خبرهایی روی خروجی خبرگزاری‌های رسمی به نقل از مسئولان مختلف کشورها عنوان می‌شود.

در این گزارش به پرمصرف‌ترین نوع مخدر میان دانشجویان کشورهای آمریکا و انگلیس می‌پردازیم:

1. آمریکا

* ماری‌جوانا؛ انتخاب اول دانشجویان برای استعمال مواد مخدر

آمارهای وزارت بهداشت آمریکا حاکی از آن است که پسران و دختران دانشجو در سراسر ایالت متحده آمریکا بیش از هر ماده مخدر دیگری از ماری‌جوانا استفاده می‌کنند.

حقایقی تکان‌دهنده از آنچه در دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس می‌گذرد!+تصاویر

* دختران مشتاق‌تر از پسران

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا با انتشار آمار و ارقامی اعلام کرد: بیش از 52 درصد افرادی که ماری‌جوانا استعمال می‌کنند، دختران دانشجوی سال اول و دومی هستند.

* کوکائین رتبه بعد از ماری‌جوانا

وزارت بهداشت آمریکا با تکیه بر آمار یک پژوهش میدانی مدعی شده است: 17 درصد از پسران و 13 درصد از دختران تازه ورود دانشگاه کوکائین مصرف می‌کنند؛ مصرف کوکائین میان دانشجویان سال بالاتری به میزان قابل توجهی بیشتر است.

* مرگ زودرس 6 ـ 5 میلیون جوان دانشجو

سازمان بهداشت آمریکا هشدار می‌دهد،‌ اگر قرار باشد روند استعمال دخانیات به همین شکل بین جوانان ادامه یابد، باید منتظر مرگ زودرس 6 ـ 5 میلیون جوان بالای 18 سال بر اثر بیماری‌های مرتبط با مصرف دخانیات باشیم.

حقایقی تکان‌دهنده از آنچه در دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس می‌گذرد!+تصاویر

* سیگاری شدن 90 درصد دانشجویان در هنگام نوجوانی

نتایج حاصل از یک مطالعه نشان داده است، 9 نفر از هر 10 سیگاری دانشجو برای اولین بار سیگار را در سن 18 سالگی و یا حتی کمتر امتحان کرده‌اند.

* نرخ بالای مرگ و میر در اثر اعتیاد در دختران و پسران دانشجو

بر اساس نتایج به دست آمده از سوی مرکز ملی آمار آمریکا، «میزان مرگ و میر در اثر اعتیاد به مواد مخدر یا الکل در بین دختران از شروع سن بلوغ تا 26 سالگی، 19 تا 24 درصد است و در همین دوره سنی، این درصد برای پسران 23 تا 40 درصد است».

* مرگ بیش از 30 هزار دانشجو در اثر مصرف دخانیات

براساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده آمریکا، سوء مصرف مواد مخدر در سال 2016 در میان مردم آمریکا منجر به مرگ بیش از 63 هزار و 600 هزار نفر شده است؛ بیش از 30 هزار نفر از این افراد دانشجو بوده‌اند.

* رکورد بی‌سابقه مرگ و میر در اثر مواد مخدر میان دانشجویان

طبق داده‌های اولیه که توسط «The New York Times» تهیه شده، میزان مرگ و میر دانشجویان در اثر استعمال مواد مخدر در آمریکا به بالاترین نرخ خود طی سال‌های اخیر رسیده است.

* مریلند، فلوریدا و پنسیلوانیا رکورددار مرگ دانشجویان

داده‌ها نشان دهنده افزایش چشمگیر مرگ و میر در ایالت‌های مریلند، فلوریدا و پنسیلوانیاست؛ ضمن اینکه کارشناسان بهداشتی باور دارند، نرخ مرگ و میر در اثر استعمال مواد مخدر در سال 2016، بیش از 25 درصد رشد کرده است.

* افزایش 300 درصدی مرگ و میرهای مربوط به استعمال مخدر میان دانشجویان

گزارش جدید از بیمارستان سنت مایکل در انتاریو نشان داد، میزان مرگ و میرهای مربوط به مواد مخدر بین سال‌های 2001 تا 2016 نزدیک به 300 درصد افزایش داشته است.

2. انگلیس

* کوکائین بیشترین مواد مخدر مصرفی دانشجویان انگلیس

وزارت بهداشت انگلیس در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده است: میان دانشجویان دوره کارشناسی، کوکائین بیشترین مواد مخدر مصرفی است.

حقایقی تکان‌دهنده از آنچه در دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس می‌گذرد!+تصاویر

* اعتیاد 40 درصدی دانشجویان انگلیس

داده‌های مرکز ملی آمار نشان می‌دهد، دانشجویان انگلیسی بیش از دانشجویان هر کشور دیگری مواد مخدر مصرف می‌کنند؛ بیش از 40 درصد دانشجویان انگلیسی حداقل برای یک‌بار مصرف مواد مخدر و الکل را آزمایش کرده‌اند.

* دانشجویان انگلیسی در صدر استعمال مواد مخدر

براساس تازه‌ترین داده‌های منتشر شده از سوی وزارت بهداشت انگلیس، دانشجویان انگلیسی بیش از دانشجویان هر کشور دیگری مواد مخدر مصرف می‌کنند.

اعداد و ارقام به دست آمده از این بررسی حکایت از آن دارد، دانشجویان انگلیسی به لحاظ استعمال مواد مخدر به نسبت دیگر دانشجویان کشورهای اروپایی، در صدر هستند.

* افزایش مرگ و میر دانشجویان در پی استعمال مواد مخدر

بر اساس این گزارش که توسط کمیسیون اروپا منتشر شده است، میزان مرگ و میر در اثر استعمال مواد مخدر در انگلیس 6 درصد به نسبت سال 2016 افزایش داشته است؛ ضمن اینکه این افزایش در تمام گروه‌های سنی دیده می‌شود و بیش از همه در گروه سنی دانشجویان دیده می‌شود.

* انگلیس رکورددار مصرف کوکائین

کشور انگلیس در سه سال گذشته نیز رتبه اول را در استفاده از کوکائین داشته است.

* اکستازی در رتبه بعدی کوکائین

بنابر اعلام وزارت بهداشت انگلیس، اکستازی بعد از کوکائین بیشترین طرفدار را میان دانشجویان تازه ورود دارد.

* تغییر بخش‌هایی از مغز با مصرف اکستازی

محققان دانشگاه لندن می‌گویند: شواهدی در دست است که نشان می‌دهد مصرف طولانی مدت اکستازی باعث تغییر در ساختار بخش هایی از مغز می‌شود.

قطع مصرف اکستازی به دلیل خالی شدن منابع سروتونین باعث افسردگی، احساس خستگی، بی حوصلگی و گاهی اوقات تهوع می‌شود.

* از هر 5 دانشجوی دو انگلیسی، دو نفر معتادند

یک مطالعه از اتحادیه دانشجویان نشان داد، از هر 5 دانشجوی انگلیسی، دو نفر مواد مخدر استعمال می‌کنند.

منبع:فارس

انتهای پیام/

دانشجویان آمریکایی بزرگ‌ترین مصرف‌کننده ماری‌جوآنا در جهان

برچسب ها: اعتیاد ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۰۵ آذر ۱۴۰۲
سلام ببخشید تو کشور خودمونم کم نیست یه سر تو خیابون ها بزنید ببینید چقدر دختر های نوجوان دارن سیگار میکشن انگار کسی نمیبینه روز به روزم بیشتر میشه
آخرین اخبار