استاندار اصفهان:

آب‌رسانی حدود 400 لیتر بر ثانیه در سه شهر خمینی‌شهر و فلاورجان و نجف‌آباد

استاندار اصفهان گفت:دیگر نمی‌توان به وسیله لوله و نهر به باغات آب‌رسانی کنیم که با روش‌های گذشته آب زیادی تلف می‌شود و مبلغی که برای حل این موضوع اختصاص داده شده نیز ویژه حمل آب و آب‌رسانی با تانکر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده شامگاه پنجشنبه در جمع کشاورزان خمینی‌شهر پیرامون آب و اقداماتی که برای این شهرستان پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: مسأله آب موضوع مهمی در استان اصفهان است و از فروردین‌ماه سال جاری تاکنون جلسات ویژه‌ای را در شهرهای مختلف برگزار کردم و از نزدیک با برخی مشکلات آشنا شده‌ام و با این بازدیدها از بخش‌های مختلف می‌توانیم به حل مشکل کمک کنیم.

وی افزود: برخی مشکلات اجتماعی استان و نبود سرمایه و تزریق نشدن پول باعث شده به خوبی مدیریت نشود و طرح‌هایی برای حل این معضل یا پیشگیری از آن در گذشته به انجام نرسد.

استاندار اصفهان اضافه کرد: پروژه تونل کوهرنگ با احداث تونل سوم همراه است و 99 درصد پیشرفته فیزیکی داشته اما سد مورد نظر هنوز ساخته نشده و متوقف شده بود که این پروژه پس از سه سال مجدد از ابتدای فروردین‌ماه آغاز شد که 22 درصد پیشرفت داشته و حدود 3 سال به طول می‌انجامد و لحظه به لحظه پیگیر این پروژه هستم.

وی با بیان اینکه پروژه‌ای که باید در سال 93 به اتمام می‌رسید اکنون با فشار زیاد و سرعت در عملیات‌های پروژه و تلاش شبانه روزی به زودی به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: دولت اجازه نمی‌دهد که شهرهای استان به عنوان یک قطعه‌ای از ایران سرافراز و خطه‌هایی که تمدن این کشور را داشته‌اند صدمه‌ای وارد شود و این تمدن از بین برود که دولت در مقابل مردم مسؤولیت دارد.

مهرعلیزاده اظهار کرد: صنایعی همچون ذوب‌آهن و فولاد مبارکه با مشکل روبرو هستند و اگر مذاب در کوره‌ها بماند و تخلیه نشوند هزینه‌های بسیاری را به بار می‌آورد که بیش از یک هزار میلیارد تومان خسارت می‌زند و بیکاری حدود 10 هزار کارگر را همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای مهر 96 تا شهریور 97 پیش‌بینی شد به اندازه یک سوم سال گذشته بارندگی و ورود آب در این حوزه را داشته باشیم، خاطرنشان کرد: براساس جدول طراحی شده، برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی‌ها مشخص شد که هر بخش چه میزان به آب نیاز دارد و به همان میزان که کشاورزی در اولویت است صنعت نیز دارای اولویت است.

استاندار اصفهان خبر داد: مبلغ 500 میلیون تومان برای آب‌رسانی با تانکر به شهرستان خمینی‌شهر اختصاص داده شد که این مبلغ به سه برابر و معادل 1.5 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که با نظارت فرماندار و مسؤولان مربوطه در شهرستان به شکل خوداجرایی انجام می‌شود و با کمک صنف کشاورزان در خصوص حل این مشکل بین کشاورزان مدیریت می‌شود.

وی اذعان کرد: برای شهرستان خمینی‌شهر مطالعاتی انجام و قرار بر این شد تا از فردا در خمینی‌شهر حدود 8 حلقه چاه و حدود 150 لیتر بر ثانیه در اختیار باغداران و آبیاری باغ‌ها اختصاص یابد و برای آب شرب نیز تمهیداتی اندیشیده شده.

مهرعلیزاده با بیان اینکه در سه شهر خمینی‌شهر و فلاورجان و نجف‌آباد حدود 400 لیتر بر ثانیه آب‌رسانی انجام می‌شود، ادامه داد: دیگر نمی‌توان به وسیله لوله و نهر به باغات آب‌رسانی کنیم که با روش‌های گذشته آب زیادی تلف می‌شود و مبلغی که برای حل این موضوع اختصاص داده شده نیز ویژه حمل آب و آب‌رسانی با تانکر است.

وی در پایان اعلام کرد: در خصوص وام‌هایی که کشاورزان دریافت کرده‌اند و به دلیل خشک‌سالی در پرداخت آن‌ها با مشکل روبرو هستند نیز از سوی بانک‌ها مدارا شود و بانک کشاورزی مکلف به استمهال وام کشاورزان است.

 

انتهای پیام/م

 

استاندار اصفهان در جمع کشاورزان خمینی شهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.