۱۰ ویژگی بدنی عجیب و حیرت‌انگیز انسان‌های استثنایی+تصاویر

ما انسان ها از نظر ویژگی های بدنی کم و بیش با یکدیگر متفاوتیم اما در میان ما اندک افرادی وجود دارند که از ویژگی های بدنی منحصر به فرد و عجیبی برخوردارند.

۱۰ ویژگی بدنی منحصر به فرد و حیرت انگیز انسان های استثناییبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛شاید تصور کنید که تنها شخصیت های خیالی افسانه ها و اسطوره ها یا ابرقهرمان های فیلم های هالیوودی هستند که توانایی های ویژه ای دارند اما حقیقت آن است که بعضی از ما قابلیت هایی داریم که دست کمی از توانایی های شخصیت های خیالی ندارند! در اینجا به ۱۰ مورد از ویژگی های بدنی منحصر به فرد و شگفت انگیز انسان های استثنایی می پردازیم.

۱- مصونیت در برابر کمبود خواب

انسان هایی که ژن DEC2 در آن ها دچار جهش شده می توانند بدون احساس خستگی همیشه خواب کمی داشته باشند. تنها یک درصد از انسان ها دچار این جهش ژنتیکی هستند. این انسان های استثنایی می توانند شب ها تنها ۶ ساعت بخوابند درحالی که اغلب مردم بعد از تنها چند شب کم خوابی از پای در می آیند. کارشناسان معتقدند برخی از افراد مشهور مثل مارگارت تاچر و وینستون چرچیل از این ویژگی برخوردار بودند.

۲- توانایی ویژه در تشخیص رنگ ها

۱۰ ویژگی بدنی منحصر به فرد و حیرت انگیز انسان های استثنایی

در داخل چشم های انسان های عادی ۳ گیرنده ی مخروطی برای تشخیص رنگ ها در طیف های قرمز، سبز و آبی وجود دارد، یعنی ما می توانیم نزدیک به یک میلیون درجه ی رنگی مختلف را از هم تشخیص دهیم. با این حال، انسان های استثنایی ای وجود دارند که چشم های آن ها از ۴ گیرنده ی مخروطی برخوردار است و به آن ها تتراکرومات گفته می شود. این افراد می توانند درجات رنگی فرابنفش را تشخیص دهند. این قابلیت به آن ها این امکان را می دهد تا ۱۰۰ میلیون رنگ را از هم تشخیص دهند. این توانایی منحصر به فرد بیشتر در میان زنان وجود دارد و بسیاری از این افراد از ویژگی منحصر به فرد خود بی خبرند.

۳- انعطاف پذیری بالای کره ی چشم ها

۱۰ ویژگی بدنی منحصر به فرد و حیرت انگیز انسان های استثنایی

بیرون آمدن چشم ها از حدقه حالت نادری است که طی آن چشم ها واقعا می توانند از کاسه ی خود بیرون بیایند. این توانایی بر اثر عوارض یک مشکل جسمانی به دست می آید. طبق تحقیقات، این حالت در نتیجه ی عواملی مثل بیماری تیروئید چشمی، کم عمق بودن حدقه و سندرم شل شدن پلک ها رخ می دهد. به علاوه، این مسأله می تواند منجر به بیماری نوروپاتی اپتیک و نابینا شدن فرد شود بنابراین کسانی که دچار این حالت هستند باید به طور مرتب به چشم پزشک مراجعه کنند.

۴- بالا بودن ارتفاع صوتی

برخورداری از ارتفاع صوتی بالا (زیر و بمی صدا) تنها به معنای آن نیست که می توانید خواننده ی خوبی شوید، بلکه این توانایی این امکان را به شما می دهد تا نت های موسیقی را به دقت تعیین کنید. این حالت بسیار نادر است و از هر ۱۰ هزار نفر تنها یک نفر از این توانایی برخوردار است. کارشناسان معتقدند این توانایی می تواند مادرزادی باشد یا از طریق یادگیری کسب شود. چون برخی تحقیقات نشان می دهد با انجام تمرین کافی می توان به این قابلیت دست یافت.

۵- داشتن دو ردیف مژه

کسانی که مژه های زیادی دارند یک ردیف مژه هم در لایه ی مخاطی درون چشم هایشان وجود دارد. این حالت زمانی رخ می دهد که سلول های مولد مخاطی قادر به تفکیک غده ها نیستند. شاید برای بسیاری از ما داشتن مژه های بیشتر یک آرزو باشد اما حقیقت آن است که داشتن مژه های اضافی می تواند چشم ها را اذیت کند و منجر به مشکلاتی مثل آبریزش، التهاب و خراشیدگی قرنیه شود.

۶- توانایی زنده ماندن در ارتفاعات بالا

۱۰ ویژگی بدنی منحصر به فرد و حیرت انگیز انسان های استثنایی

اگر تجربه ی کوهنوردی داشته باشید می دانید که دوام آوردن در ارتفاعات بالا کار بسیار دشواری است. اما بعضی افراد بومی مناطق کوهستانی مثل تبتی ها قادرند در ارتفاعات بالایی مثل کوه اورست زنده بمانند. پژوهشگران معتقدند این توانایی نادر بعد از سال ها تکامل به وجود می آید. اجداد این مردم هزاران سال در نواحی مرتفع زندگی می کردند، در نتیجه گلبول های قرمز خون آن ها با این شرایط سازگار شده و این افراد می توانند با اکسیژن بسیار کمی هم زنده بمانند.

۷- ماندن در زیر آب به مدت ۱۰ دقیقه

۱۰ ویژگی بدنی منحصر به فرد و حیرت انگیز انسان های استثنایی

تنها ۳۰ ثانیه حبس کردن نفس فشار زیادی به ما وارد می کند، اما مردم قوم باژائو (کولی های دریایی ساکن جنوب شرقی آسیا) توانایی منحصر به فردی در این مورد دارند. تحقیقات جدید بیان می کند مردم قوم باژائو طحال بسیار بزرگی دارند که مانند مخزنی از سلول های خونی اکسیژن دار در بدن آن ها عمل می کند. این مردم قادرند برای گرفتن ماهی ۵ تا ۱۰ دقیقه زیر آب بمانند بدون آنکه نیاز پیدا کنند به سطح آب بیایند و نفس بگیرند.

۸- قطب نمای درونی

۱۰ ویژگی بدنی منحصر به فرد و حیرت انگیز انسان های استثنایی

بعضی از ما بدون کمک اپلیکیشن های مسیریاب حتی نمی توانیم راه خود را تا فروشگاه مورد نظرمان پیدا کنیم، اما افرادی وجود دارند که از توانایی ویژه ای در جهت یابی برخوردارند. تاریخ نشان داده است در گذشته کاوشگرانی وجود داشتند که می توانستند بدون قطب نما جهت یابی کنند و جهت های اصلی را تشخیص دهند. محققان پی بردند که توانایی غیر معمول یک شخص در جهت یابی به تدریج کسب می شود و ذهن در نهایت می تواند خود را با محیط های جدید سازگار کند و جهت ها را تشخیص دهد.

۹- اکولوکیشن

۱۰ ویژگی بدنی منحصر به فرد و حیرت انگیز انسان های استثنایی

اکولوکیشن به معنای جهت یابی از راه ارسال صدا و سنجش پژواک است و شاید بدانید که دلفین ها و خفاش ها قادرند با استفاده از این روش دنیای اطراف خود را جهت یابی کنند، اما این حیوانات تنها موجوداتی نیستند که از این قابلیت برخوردارند. اگرچه این توانایی در میان انسان ها نادر است، اما افرادی وجود دارند که قادرند با تقلید این فرآیند، در تاریکی ببینند. مرد نابینایی به نام دنیل کیش وجود دارد که با تولید صداهایی ضربه ای به شکل ردیاب صوتی، دوچرخه سواری و در طبیعت پیاده روی می کند.

۱۰- چشایی قوی

۱۰ ویژگی بدنی منحصر به فرد و حیرت انگیز انسان های استثنایی

یک انسان عادی ۱۰ هزار پرز چشایی دارد. اما افرادی وجود دارند که پرزهای چشایی آن ها بسیار بیشتری است. این افراد به دلیل چشایی قوی ای که دارند، اغلب عکس العمل شدیدی به مواد غذایی تلخ مزه مثل کلم بروکلی یا گریپ فروت نشان می دهند. بسیاری از این افراد تبدیل به تیسترهایی حرفه ای می شوند.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

برچسب ها: دانستنی ها ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۰۰ ۰۸ مهر ۱۴۰۰
شاید‌کسانی‌باشند‌ک‌توانای‌های‌ابر‌انسانی‌داشته‌باشند‌اما‌در‌ایران‌جای‌برای‌تشخیس‌یا‌ازمایش‌‌نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۰ فروردين ۱۴۰۰
ما که جز هیچ کدومش نبودیم
Iran (Islamic Republic of)
امیررضا
۱۴:۰۹ ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
همش دروغخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۲ تير ۱۳۹۷
ظاهرا کسانی هم که دارای سیادت هستند دارای ویژگیهای خاص بدنی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۲ تير ۱۳۹۷
وای خیلی عجیب بود