راهنمای خرید/

قبل از خرید قهوه ساز به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در بازار گسترده‌ قهوه ساز ها، خرید یک دستگاه اسپرسوساز به صرفه و البته با کیفیت نیاز به دانستن نکات مهم و تخصصی دارد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قهوه، نوشیدنی با ارزش غذایی بالا است که علاقمندان فراوانی در سراسر جهان دارد. در ایران نیز روز به روز به علاقه مندان این نوشیدنی خوش عطر و طعم اضافه می شود، تا جاییکه داشتن یک دستگاه قهوه ساز و یا اسپرسو ساز هر فرد علاقه مند به قهوه را وسوسه می کند. اما در بازار گسترده  قهوه سازها، خرید یک دستگاه اسپرسوساز به صرفه و البته با کیفیت نیاز به دانستن نکات مهم و تخصصی دارد. اگر به فکر خرید یک دستگاه اسپرسو ساز برای منزل ، محل کار و یا کسب و کار کوچک خود افتاده اید، بهتر است قبل از خرید به نکات زیر توجه کنید.

//////////

راهنمای خرید اسپرسوسازهای رو گازی ( موکاپات )

اگرچه شاید طعم اسپرسویی که از موکاپات ها به دست می آید با طعم اسپرسوسازهای برقی کاملا متفاوت است، ولی این نوع اسپرسو نیز مورد علاقه افراد بسیاری، مخصوصا علاقه مندان به تلخی زیاد است. در بین برندهای مطرح موکاپات، بدون شک نام بیالتی سال ها است که می درخشد. بیالتی با فراوانی طرح و ایده های نو، بازار کلی اسپرسوساز های روگازی را در دست گرفته است. و به جرئت می توان گفت هیچ برندی توانایی رقابت با این تولید کننده ایتالیایی را ندارد. نتیجه کیفیت عالی ساخت، قهوه خروجی خوش عطر و طعمی است که به هیچ عنوان با قهوه  خروجی موکاپات های دیگر مخصوصا برند های چینی قابل مقایسه نیست.

//////////

مواردی که برای خرید موکاپات ها باید توجه کنید:

برند: برند موکاپات خریداری شده ، شاید مهم ترین موردی است که باید به آن توجه کنید.

جنس بدنه: جنس بدنه از موارد اصلی و مهم انتخاب یک موکاپات خوب است. معمولا بدنه های موکاپات یا از استیل ضد زنگ و یا از آلمینیوم تشکیل شده است. اگر برند مطمئنی انتخاب کردید خیالتان از بهداشتی بودن آلمینیوم استفاده شده در موکاپاتتان راحت باشد. معمولا با توجه به نظارتی که اتحادیه اروپا بر روی کالای مرتبط با نوشیدنی و خوراکی دارد بهداشتی بودن جنس بدنه ها تضمین شده است. موکاپات هایی که از استیل ساخته شده نیز از نظر بهداشتی قابل دفاع ترند اما به دلیل خاصیت استیل و انتقال سریع تر گرما، قهوه تهیه شده در این موکاپات ها تلخ تر است و باید هنگام تهیه اسپرسو با آنها حواستان باشد قهوه بوی سوختگی نگیرد.

//////////

ظرفیت : حتما ظرفیت موکاپات خود را به اندازه نیاز و مصرف خود انتخاب کنید. چرا که فیلترهای موکاپات در هر بار استفاده باید کاملا پر شود وگرنه قهوه ای رقیق و بد طعم را تجربه خواهید کرد. همچنین اگر مقدار آب استفاده شده کمتر از ظرفیت دستگاه باشد قهوه غلیظ و فوق العاده تلخی خواهید داشت. برای مثال اگر در هر بار استفاده بیشتر از دو فنجان قهوه استفاده نمی کنید، سراغ ظرفیت های بالاتر از 2 فنجان نروید.

کارایی و مدل موکاپات: موکاپات ها نیز روز به روز پیشرفت می کنند. بنابراین حتما قبل از سفارش به مدل و کارایی موکاپات توجه کنید.

//////////

راهنمای خرید اسپرسوساز های برقی خانگی غیر اتوماتیک

تجربه نوشیدن یک اسپرسوی با کیفیت در خانه و یا محل کار، می تواند بسیار لذت بخش باشد. شاید به جرئت بتوان گفت در بین دستگاه های با صرفه  خانگی ( اگر با دقت انتخاب شوند ) دستگاه هایی هستند که این تجربه رابرای شما بوجود بیاورند. با توجه به تنوع برندهای موجود و گاهی شگفتی آفرینی برندهای کم نام و نشان تر، و یا دور از انتظار بودن برند های معروف تر، باید برای خرید این نوع دستگاه ها توجه بسیاری کرد. 

توان دستگاه و فشار بخار
توان دستگاه اسپرسوساز عبارت است از قدرتی که برای تولید یک فنجان قهوه با کیفیت زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین کیفیت یک قهوه ، گرمایی که روی آن ایجاد می شود و در نهایت مهم ترین جز یک دستگاه اسپرسوساز، موتور و در نهایت توان موتور است. دومین جز بسیار مهم یک اسپرسو ساز پمپ تولید بخار است که قدرت های متفاوتی دارد و در تولید بخار آب و آب جوش اثر گذار است.

//////////

پرتا فیلتر و طراحی فیلترها
پرتافیلتر یک دستگاه نشان دهنده سطح کیفی آن دستگاه است. قسمت پلاستیکی و استیل و وزن یک پرتافیلتر ضامن استقامت دستگاه شما خواهد بود. سبد پرتافیلترها از دو نوع فشرده و غیر فشرده تشکیل شده اند که اکثر اسپرسوسازهای خانگی از سبدهای فشرده استفاده می کنند. بنابراین طراحی سبدهای فشرده یک پرتافیلتر نیز میتوان مورد اهمیت باشد به گونه ای که کرمای تشکیل شده بر روی قهوه تا حدود زیادی می تواند نشات گرفته از همین امر باشد. لازم به ذکر است طراحی پرتافیلتر هر دستگاه بازه  عملکرد آن دستگاه را نیز مشخص می‌کند. به طوریکه بعضی برند ها با تغییراتی که در طراحی فیلترها می دهند امکان استفاده از پد قهوه و یا کپسول قهوه را نیز در کنار پودر قهوه فراهم می سازند.

//////////

جنس بدنه و کیفیت ساخت
قطعا ضامن سلامت و کیفیت هر دستگاهی،‌جنس بدنه و کیفیت ساخت آن دستگاه است. اسپرسوسازهای خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. علاوه بر ظاهر زیباتر و حس خوبی که هر دستگاه با کیفیت می دهد، عمر دستگاه نیز به کیفیت بدنه و مواد تشکیل دهنده آن مربوط است.

عملکردهای دستگاه
قطعا عملکرد بیشتر یک دستگاه رابطه مستقیم با محبوبیت و به صرفه بودن آن دستگاه دارد. بعضی از دستگاه های اسپرسو ساز علاوه بر اسپرسو با کیفیت مطلوب و نازل بخار آب، قابلیت تهیه قهوه فیلتری ( فرانسه ) را نیز فراهم می سازند.

در بازار گسترده قهوه ، برند های کوچک و بزرگ در حال رقابت با یکدیگرند. اگر در خانه و یا محل کار احتیاج به یک اسپرسوی خوش عطر و طعم پیدا کنید راه های زیادی برای تهیه آن پیش روی شما قرار دارد. انتخاب دستگاه مورد نظر شما علاوه بر سلیقه و ذائقه شما نیاز به دانسته هایی متفاوت دارد که سعی شد در این مقاله به صورت مختصر و کاربردی به آن اشاره شود. بنابراین امیدواریم با یک خرید خوب، لذت نوشیدن یک اسپرسوی بی نظیر را تجربه کنید. 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود انصاری
۲۱:۴۷ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود بر شما
مطالب عالی و آموزنده بود
البته یکی دیگر از موارد انتخاب اسپرسو خدمات پس از فروش میباشد
Iran (Islamic Republic of)
عزت‌الله
۱۵:۳۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
ممنونم از مطالب آموزشی وکمک در انتخاب
آخرین اخبار