عدم درج قیمت کالا عمده‌ترین تخلفات صنفی در بازار‌های کردستان

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلاتی که منجر به تخلفات در سطح عرضه می‌شود عدم درج قیمت کالا در بازار‌های کردستان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیدنجیم حسینی صبح امروز در نشست خبری ضمن تبریک هفته قوه قضائیه، در سنندج گفت: یکی از بیشترین مشکلاتی که منجر به تخلفات در سطح عرضه می‌شود عدم درج قیمت کالا است.
وی با یادآوری نامگذاری امسال با عنوان، سال حمایت از کالای ایرانی گفت: این شعار تحقق پیدا نمی‌کند مگر اینکه چهار ضلع با هم همراه باشند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان افزود: تولیدکننده ما باید به کفیت و قیمت کالا توجه داشته باشند، چون اگر کالایی که در داخل تولید می‌شود نتواند با محصولات مشابهی که از خارج از کشور وارد می‌شود رقابت کند نمی‌تواند رغبتی را در مردم برای خرید ایجاد کند.
حسینی اضافه کرد: قیمت کالای تولیدی نسبت به نمونه خارجی آن باید منصفانه باشد از این رو قیمت و کیفیت دو اصل مهمی است که نیاز به توجه ویژه در سطح کشور دارد.
وی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان هم باید برای حمایت از اقتصاد و اشتغال از محصولات تولیدی داخل کشور حمایت کنند، اذعان کرد: هرچه حمایت از تولیدات داخلی بیشتر باشد به همان میزان شاهد رونق اقتصاد و اشتغال در کشور خواهیم بود.
وی اضافه کرد: دولت برای حمایت از کالای ایرانی باید حمایت از کالای ایرانی را در اولویت قرار دهد و با پرداخت یارانه به تولیدکنندگان برای رساندن این اجناس با نرخ پایین‌تر به دست مشتریان کمک کند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با اشاره به اینکه جلوگیری از ورود کالا‌هایی که در داخل تولید می‌شود به صورت قاچاق و غیرقاچاق را ضروری دانست و اذعان کرد: رسانه‌ها نیز نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند و می‌توانند با تبلیغات مناسب زمینه استقبال جامعه از کالا‌های داخلی را فراهم سازیم.
حسینی به اقدامات انجام گرفته در ماه رمضان گریزی زد و گفت: ۴۷ گشت مشترک در سطح بازار در استان کردستان تشکیل شد که سنندج با ۲۴ مورد بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
وی اذعان داشت: ۷۵۹ فقره پرونده در این مدت تشکیل شده که کل پرونده‌ها منجر به صدور رای شده است.
وی با بیان اینکه نانوایی‌ها و قصابی‌ها بیشترین آمار تخلفات را دارند، اضافه کرد: گران‌فروشی، کم‌فروشی و عدم درج قیمت بیشترین آمار فراوانی را در تخلفات به خود اختصاص داده است.
به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان، ۱۶۵ میلیون تومان وصولی در کالا و خدمات داشته‌ایم، در پرونده‌های قاچاق ۴۰۰ میلیون تومان و در پرونده‌های مربوط به عدم رعایت بهداشت ۱۷ میلیون تومان بوده است.
حسینی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۷۶ پرونده از ابتدای امسال تاکنون تشکیل شده است، گفت: ۲ هزار ۳۴۵ فقره پرونده رسیدگی شده که ۱۹۰ فقره از این پرونده‌ها مربوط به سال گذشته بوده است.
وی اذعان کرد: ارزش ریالی کل پرونده‌های تشکیل شده در استان طی سه ماهه امسال ۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون ریال بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان با بیان اینکه ۲۵۴ میلیون تومان از این میزان مربوط به کالا و خدمات بوده است، گفت: ۲ میلیارد و ۳۷۸ میلیون تومان مربوط به پرونده‌های قاچاق و در حوزه بهداشت ۶ میلیون تومان بوده است.
حسینی با بیان اینکه بحرانی که در بازار طی ماه اخیر شاهد بودیم گرانی نبود سوءاستفاده‌ای بود که برخی فروشندگان انجام دادند، اضافه کرد: طی این مدت در بحث تشکیل پرونده تخلفات صنفی ۱۲ درصد افزایش و در قاچاق کالا ۴۰ درصد افزایش داشتیم.
به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان، کردستان در بحث تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا استان پنجم کشور است.
انتهای پیام/م

تشکیل ۲ هزار و ۳۷۶ پرونده تخلف در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.