آغاز برداشت ۱۱۰۰ تن زردآلو در خاش

مدیر جهاد کشاورزی خاش با بیان اینکه کار برداشت محصول زردآلو و آلو در این شهرستان شروع شده است گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۱۱۰۰ تن محصول از باغات منطقه برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امان الله طوقی افزود: زردآلو و آلو در سطح ۷۲۰ هکتار باغات بارور شهرستان خاش کاشت شده که برداشت آن از نیمه دوم خرداد شروع شده و تا اواخر تیر ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: هم اینک افزون بر ۷۰۰ نفر در تولید محصول زردآلو نقش دارند و در سال زراعی جاری به منظور توسعه باغات زردآلو چند هزار اصله نهال پیوندی و غیر پیوندی تولید شده در شهرستان خاش بین باغداران توزیع شد که با این اقدام به افزایش اشتغال و تولید این محصول کمک می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاش ادامه داد: به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب نهال انواع گونه‌ها هسته دار از قبیل: زردآلو، هلو، آلو، بادام و گیلاس در شهرستان خاش تولید می‌شود.

طوقی به کشاورزان توصیه کرد: به علت مقاومت کم رقم قیصی در برابر سرما این نوع زردآلو از باغات حذف و ارقام مقاومی مانند رجبعلی، قرمز شاهرودی و لشکر پاره را جایگزین کنند.

وی تصریح کرد: گرده افشانی زردآلو به دلیل چسبندگی گرده‌ها توسط باد با مشکل روبرو می‌شود به همین دلیل از کشاورزان عزیز درخواست می‌کنیم حتما در باغات خود به پرورش زنبور عسل بپردازند تا علاوه بر کسب درآمد و کارآفرینی و تولید عسل، نقیصه گرده افشانی را نیز جبران کنند.

مدیر جهاد کشاورزی خاش با اشاره به اینکه حدود ۱۰ درصد از باغات زردآلو در خاش به سامانه نوین آبیاری مجهز شده اند افزود: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و قطره‌ای برای افزایش تولید و تولید محصولات با کیفیت به باغداران توصیه می‌شود تا از نتایج منفی آبیاری باغات به روش غرق آبی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام/گ

برداشت زردآلو درخاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار