شکرریز: امارات جنگ زده است و صلاحیت میزبانی جام ملت‌های آسیا را ندارد

وکیل بین المللی فوتبال ایران گفت: وضعیت کشور امارات برای برگزاری جام ملت‌های آسیا مناسب نیست و در حال جنگ با یمن قرار دارد.

شکرریز: امارات جنگ زده است و صلاحیت میزبانی جام ملت‌های آسیا را نداردبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از حمله پهبادی شب گذشته (شنبه) نیرو‌های مبارز یمنی به فرودگاه دبی که در ادامه نیز افزایش خواهد یافت، زنگ خطر بزرگی برای مسئولان اماراتی به صدا درآمد، زیرا آن‌ها میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ هستند و احتمال دارد، کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی را از آن‌ها گرفته و به کشور دیگری اعطا کند.

امارات که با عربستان سعودی وارد جنگ با یمن شده، این روز‌ها از لحاظ امنیت دچار مشکل است و احتمال شدت گرفتن حملات یمنی‌ها در روز‌های آتی وجود دارد و به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) باید به دلیل حفظ شرایط جانی بازیکنان و هواداران، تصمیم دیگری را اتخاذ کند.

آرش شکر ریز، وکیل بین المللی فوتبال ایران در گفتگو با خبرنگار ما گفت: وضعیت امارات برای برگزاری جام ملت‌های آسیا مناسب نیست و در حال جنگ با یمن است و کنفدراسیون فوتبال آسیا باید سلب صلاحیت کند و غیر اینکه یک جنایت جنگی در یمن در حال شکل گیری است در حال حاضر یگان موشکی یمن در اقدامی مقابله به مثل با اماراتی‌ها، فرودگاه دبی را مورد حمله قرار داده است و امنیت جانی در این کشور وجود ندارد و میزبانی جام ملت‌ها در شرایط کنونی نباید به این کشور محمول شود.

او افزود: کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به سرعت تشکیل جلسه و کشور دیگری را به عنوان میزبان جام‌ملت‌ها انتخاب کند. همچنین فقط در صورت اجرای آتش بس بین کشور‌های متخاصم می‌توان میزبانی امارات را تایید کرد و در غیر این صورت اگر بازی‌های ملت‌های آسیا در امارات برگزار شود، غیر قانونی است و ایران باید اعتراض رسمی خود را از طریق روابط بین الملل فدراسیون به کنفدراسیون آسیا ارسال کند.

شکر ریز در پایان گفت: پیش از این نیز موارد این چنینی مثل جنگ عراق را داشته ایم و باید هر چه سریعتر امارات را که به صورت رسمی در حال جنگ با یمن است از میزبانی کنار بگذارند. دلیل تاخیر AFC نفوذ اماراتی‌ها است، اما این کشور در حالت جنگی است و مسئولان باید مراتب اعتراض خود را ارسال تا کشور دیگری به عنوان میزبان انتخاب شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) نباید یکطرفه قضاوت کند و با توجه به اینکه در امارات جنگ است، این کشور امنیت لازم برای برگزاری جام ملت‌ها را ندارد و یک کشور جنگ زده محسوب می‌شود و امنیت جام ملت‌ها به خطر افتاده و بایدکنفدراسیون آسیا چاره‌ای در این باره بیاندیشد.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از جام ملت های فوتبال آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۰۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۷
بهترین راه انتقام گیری از امارات همین موضوع است
آخرین اخبار