درخواست ژاپن برای کاهش نیرو‌های آمریکایی در اوکیناوا

استاندار جزیره اوکیناوای ژاپن در هفتاد و سومین سالگرد پایان جنگ جهانی دوم خواستار کاهش نیرو‌های آمریکایی در این جزیره شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودو، تاکشی اوناگا، استاندار جزیره اوکیناوای ژاپن،  روز شنبه به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد پایان درگیری‌های زمینی در خلال جنگ جهانی دوم که بیش از ۲۰۰ هزار کشته به جا گذاشت، با اشاره به کاسته شدن از تنش‌ها با کره شمالی، خواستار کاهش نیرو‌های آمریکایی در این جزیره شد.

او در اعلامیه صلح خود با اشاره به نشست تاریخی اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در سنگاپور، گفت: «پیشرفت‌ها در جهت تنش‌زدایی آغاز شده است.»

این استاندار ژاپنی افزود برنامه جابجایی یک پایگاه اصلی آمریکا در این جزیره به رغم مخالفت‌های مردم محلی، «اقدامی خلاف روند موجود است.»

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، که در این مراسم حضور داشت اعلام کرد دولت طرح جابجایی پایگاه هوایی-دریایی فوتنما را که در حال حاضر در منطقه مسکونی گینووان قرار دارد، ادامه خواهد داد.

این مراسم در بوستان یادمان صلح در شهر ایتومان در استان اوکیناوا با حضور بیش از ۴ هزار نفر برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آسیا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۲ تير ۱۳۹۷
جابجایی وکاهش یعنی چه ؟ اگردولت ژاپن ازخوداختیارواقتدارداردشجاعانه دربرابرآمریکابایستدواعلان کندما بوجودشما آمریکاییهانیازنداریم لطفاکاسه کوزه تان راجمع کنید!.
آخرین اخبار