معان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بازار‌های موازی در اقتصاد کشور قیمت مسکن را افزایش داد

مظاهریان گفت: سرمایه‌گذاری در بازار‌های موازی سودآور موجب ایجاد رکود در بازار مسکن و در نتیجه افزایش قیمت مسکن می‌شود.

بازار‌های موازی در اقتصاد کشور قیمت مسکن را افزایش داد/ اصلاخات نظام مهندسی در حال اجرایی شدن استحامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار  مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه  سازمان نظام مهندسی مجموعه‌ای با عمر ۲۳ سال است که در امر ساختمان فعالیت می‌کند، اظهار کرد: این سازمان هم‌اکنون برای یک دهه آینده تغییراتی را از درون تجربه می‌کند و نتیجه این اصلاحات زمینه‌ساز ارائه بهبود خدمات ساختمانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اصلاحات نظام مهندسی هم‌اکنون در مرحله اجرایی شدن است، گفت: این اصلاحات در ۳ بخش از جمله حق انتخاب مهندس ناظر توسط مالک و کارفرما، کنترل و بازرسی ساختمان توسط شهرداری‌ها و اصلاحات در حوزه اداری و ساختمانی صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت مسکن در بازار، گفت:  تغییرات بازار مسکن در ایران کاملاً بومی است، مسائل داخلی کشور از جمله تغییرات قیمتی در بازار ارز، بورس و مسکن موجب افزایش قیمت در بخش مسکن شده است.

مظاهریان تصریح کرد: در سه ماهه پایانی سال گذشته نشانه‌های رونق در این بازار دیده شد بطوری که شاهد افزایش تعداد پروانه‌های ساختمانی، تعداد مبایعه‌نامه‌ها و قیمت مسکن بودیم.

وی تأکید کرد: باید برای ثبات قیمتی دربازار مسکن منتظر ثبات در بازار‌های موازی باشیم، زیرا این جهش قیمت ناشی از نابسامانی‌ در این بازارها بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: سرمایه‌گذاری در بازار‌های موازی سودآور موجب ایجاد رکود در بازار مسکن و در نتیجه افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

 انتهای پیام/

اصلاحات نظام مهندسی در حال اجرایی شدن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۱۸ تير ۱۳۹۷
سایتهای آگهی فروش آپارتمان، جولانگاه دلالان بازار مسکن است! چرا؟ چون نظارتی برای قیمتهای آگهی شده نیست و دقیقا نگرانی آشفتگی بازار مسکن هم از همین سایتها به مردم منتقل شد! خود املاکیها هم در دام قیمتهای کاذب همین سایتها افتادند و بالطبع آن، آنها هم مردم را از افزایش نجومی قیمتهای مسکن نگرانتر کردند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۸ تير ۱۳۹۷
چرا اجاره خونه هارو بردند بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۱۸ تير ۱۳۹۷
من واقعا شرمنده زن و بچه ام شدم
آخرین اخبار