۱۴ تن در سد آیدوغموش میانه غرق شدند

مدیر امور آب میانه گفت: از سال ۸۴ تاکنون ۱۴ تن در دریاچه و تاسیسات شبکه سد آیدوغموش غرق شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ ادیب مدیر امور آب میانه گفت: متاسفانه این حوادث به دلیل بی توجهی به تابلو‌های نصب شده و توصیه‌های مسئولان رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: حاشیه مخازن سد‌ها به علت موقعیت خاص خود نظیر توپوگرافی کاملاً نامشخص و همچنین به دلیل باتلاقی بودن آن و امکان جذب آب، مکان بسیار خطرناکی برای شنا کردن می‌باشد.

ادیب از شهروندان و مسافران شهرستان خواست تا به تابلو‌های هشدار نصب شده در اطراف دریاچه سد‌ها و توصیه‌های مسئولان توجه کرده و از شنا در دریاچه سدها، مخازن آب و کانال‌های آبیاری خودداری کنند.

وی در ادامه با اشاره به احساس نیاز خانواده‌ها از جمله نوجوانان و جوانان به خصوص در فصل گرما و تابستان به تفریحاتی از جمله شنا اظهار امیدواری کرد مردم فهیم و آگاه شهرستان به تفریحات اصولی در مکان‌های مجاز مانند شنا در استخر‌ها بپردازند تا شاهد حوادث غرق شدگی نباشیم.

وی در پایان تاکید کرد: در صورت شنا در مکان‌های غیرمجاز، عواقب ناشی از حوادث احتمالی بر عهده خود متخلفان حادثه دیده است.

سد آیدوغموش در ۲۰ کیلومتری شهرستان میانه در آذربایجان شرقی قرار دارد.

این سد از نوع خاکی - سنگریزه‌ای بر روی رودخانه آیدغموش از سرشاخه‌های رودخانه قزل اوزن با هدف تامین آب زراعی ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم و بهبود یکهزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی حاشیه رودخانه احداث و در سال ۸۴ شروع به آبگیری و بهره برداری از آن از سال ۸۶ آغاز شد.

حجم مفید سد آیدوغموش حدود هشت میلیون مترمکعب و ارتفاع آن از بستر رودخانه ۶۷ متر است. 

 

انتهای پیام/ش

 آب زراعی ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی دیم استان تامین شد

برچسب ها: حوادث ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار