با آغاز فصل گرما؛

کاهش میزان تولید برق در آذربایجان غربی/لزوم صرفه جویی در مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با آغاز فصل گرما میزان تولید برق در استان کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛‌ اکبر حسن بگلو  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق در استان گفت:میزان تولید برق در آذربایجان غربی طی فصل تابستان به دلیل اثرگذاری گرمای هوا بر تولید برق نیروگاه‌های گازی کاهش می‌یابد و همین امر، بهره مندی استان از بخشی از تولید کشوری را برای تامین برق مصرفی ضروری می‌کند.

وی ادامه داد:اگر امسال  رشد مصرف برق نسبت به سال قبل ثابت باشد،بیش از  ۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات کمبود تولید برق در استان خواهیم داشت که امید می رود با صرفه جویی شاهد تابستان بدون خاموشی باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود:پیک مصرف برق در استان از اول تیر آغاز و تا نیمه مردادماه تداوم دارد.

 حسن بگلو تصریح کرد:۱۲ اکیپ بازرسی و برخورد با تخلف در آذربایجان غربی فعالیت می کنند تا مقررات اندیشیده شده برای فصل گرم سال به درستی اجرا شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به انشعابات غیر مجاز برق گفت:دو نوع مصرف برق غیرمجاز آشکار و پنهان داریم و برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود. ما آمادگی داریم به این مصرف کنندگان غیرمجاز، برق قانونی واگذار کنیم.

وی گفت :در بخش کشاورزی و برای صرفه جویی در این بخش تا کنون ۱۴ هزار و ۲۰۰ حلقه چاه کشاورزی با ۱۹ هزار و ۵۰۳ اشتراک برق در آذربایجان غربی صادر شده است.

 

انتهای پیام/م

کمبود برق با شروع فصل تابستان در آذربایجان غربی

برچسب ها: برق ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.