استاندار قزوین گفت: دخالت‌های غیرمنطقی در حوزه اوقات فراغت جوانان نتیجه معکوس دارد و باعث انجام فعالیت‌های زیرزمینی به دور از نظارت والدین و جامعه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه ستاد ساماندهی جوانان  افزود: وقتی رفتار و فعالیتی زیرزمینی شود خروجی و نتیجه آن فساد خواهد بود.

زاهدی اضافه کرد: با توجه به اینکه برنامه‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های رسمی معطوف به جوانان است، اما آنان از برنامه‌های رسمی و دولتی استقبال نمی‌کنند و هنوز با مسائل و مشکلات زیادی در این حوزه مواجه هستیم.

استاندارگفت:فرهنگ گفت وگو بین مسئولان و جوانان و جوانان با یکدیگر ضعیف است و بیشتر شاهد نزاع، مشاجره و مجادله با یکدیگر هستیم در حالیکه فرهنگ گفتگو را باید در جامعه نهادینه کرد.

وی افزود:آنچه که در گام اول مورد نیاز است شناخت دقیق نیار‌ها و مطالبات جوانان و آسیب شناسی طرح‌ها و برنامه‌های دستگاه‌ها در این زمینه است.

استاندار افزود: طرح انتخاب و تجلیل از جوانان نخبه و برگزیده استان باید در قالب یک فراخوان عمومی برگزار شود تا همه جوانان بتوانند استعداد، ظرفیت، خلاقیت و نوآوری‌های خود را معرفی و بروز بدهند و صرفا نباید به معرفی اشخاص از کانال دستگاه‌ها بسنده کرد.

وی در ادامه بر توجه به گردشگری طبیعت محور تاکید کرد و گفت:در این زمینه باید ازظرفیت موسسات و مراکز بخش خصوصی که تور گردشگری برگزار می‌کنند، استفاده کرد.

علایی مقدم مدیر کل ورزش و جوانان استان هم با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان خواستار برنامه ریزی دستگاه‌های متولی در امر غنی سازی اوقات فراغت برای جوانان شد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هم از زیر پوشش قرار دادن ٢٥ درصد جمعیت استان در بخش تامین اوقات فراغت جوانان خبر داد و  گفت : کمبود منابع و امکانات، نادیده گرفتن علایق در برنامه ریزی‌ها، بهره وری نداشتن مناسب از امکانات فعلی و توزیع نامناسب امکانات از مشکلات و موانع اوقات فراغت در استان است .

قاسمی معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان هم حداقل ساعت اوقات فراغت برای هر فرد در طول یک هفته را ٢٠ ساعت دانست و گفت: تامین اوقات فراغت جوانان نیازمند نگاه علمی و برنامه ریزی صحیح است.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه ستاد ساماندهی جوانان استان قزوین

 

برچسب ها: استانداری ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار