تاکید استاندار هرمزگان بر ثبت طرح‌های سرمایه گذاری در مرکز خدمات سرمایه گذاری

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،استاندار هرمزگان گفت: سرمایه گذاران طرح‌های سرمایه گذاری خود را در مرکز خدمات سرمایه گذاری استان ثبت کنند.
فریدون همتی استاندار هرمزگان گفت:برای جلوگیری از اتلاف وقت و حمایت از سرمایه گذاران این مرکز همه استعلامات برای اخذ مجوز صدور سرمایه گذاری را از دستگاه‌های مربوطه اخذ می‌کند.
فریدون همتی افزود: زمان اخذ این استعلامات و رسیدگی به پرونده‌های سرمایه گذاری بسته به نوع طرح از دو هفته تا یک ماه است.
وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز خواست که از پذیرش طرح‌های سرمایه گذاری در دستگاه اجرایی خودداری کرده و سرمایه گذاران را تشویق به مراجعه به مرکز خدمات سرمایه گذاری استان کنند.
استاندار هرمزگان گفت:با اجرای این طرح علاوه بر تسریع در صدور مجوز‌ها رابطه‌های فساد نیز قطع می‌شود.
فریدون همتی خطاب به سرمایه گذاران نیز افزود: این مرکز متولی جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی و تسهیل روند سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران است.
وی گفت: در جنگ اقتصادی باید از سرمایه گذاران با حذف فرایند‌های زائد و سرعت دادن به کار‌ها حمایت شود.
مشاور استاندار و رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان نیز گفت: از ابتدای راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان از اواخر پارسال تاکنون ۲۲ سرمایه گذار به این مرکز مراجعه کردند که پرونده ۱۰ سرمایه گذار ثبت شده است و بقیه در حال تکمیل پرونده اند.
نوشین معلمی افزود:خدمات این مرکز شامل خدمات قبل از مجوز دادن، خدمات پس از اخذ مجوز و خدمات مبتنی بر امور محتوایی و اجرایی است.
وی گفت:بانک اطلاعاتی صدور مجوز‌ها به منظور حمایت از سرمایه گذاران و اهداف و سیاست‌های اصل ۴۴ در دستور کار این مرکز قرار دارد تا همه مجوز‌های سرمایه گذاری از زمان ورود به دستگاه با چارت سازمانی ثبت شود.
رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان افزود: ۲۸۸ فرایند در پنجره واحد شناسایی شده است.
در این نشست مصوب شد زمین ۷۴۴ هکتاری برای ایجاد مزرعه خورشیدی تا تعیین تکلیف مجوز به خدماتی دیگر اختصاص نیابد و استعلام واگذاری این زمین تا سه هفته دیگر مشخص و زمین به سرمایه گذار تحویل داده شود.
همچنین مصوب شد مرکز خدمات سرمایه گذاری استان مکلف است هرجا با کندی و توقف دستگاه‌های اجرایی مواجه شد مراتب را به معاونت اقتصادی استانداری اعلام و این معاونت تصمیماتش را در کارگروه بیان کند.
انتهای پیام/ز

نشست مرکز خدمات سرمایه گذاری هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.