رقابت بیش از هزار و ۱۴۰ داوطلب پارسیانی درکنکور ۹۷

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارسیان از رقابت یک هزار و ۱۴۸ داوطلب پارسیانی در کنکور سراسری ۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس، مسعود مهرانی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارسیان گفت:در کنکور امسال یک هزار ۱۴۸ داوطلب ورود به دانشگاه ثبت نام کرده اند که این تعداد نسبت به آمار ثبت نام در آزمون سراسری سال گذشته ۱۹۰ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: کنکور سراسری امسال همانند سال‌های گذشته در پنج گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی برگزار خواهد شد و دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی و سالن امتحانات آموزشگاه یاسر نصوری به عنوان محل برگزاری این آزمون تعیین شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارسیان گفت:  گروه آزمایشی ریاضی که صبح روز پنج شنبه ۷ تیر ماه برگزار می‌شود تعداد ۱۹۸ نفر شرکت کننده دارد که از این تعداد ۱۳۳ داوطلب مرد و ۶۵ داوطلب زن هستند و همزمان در همان روز آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی امسال کمترین آمار داوطلبین کنکور این شهرستان در این گروه قرار گرفته اند ۱۵۲ نفر شرکت کننده حضور خواهند داشت که به تفکیک جنسیت ۱۵۲ داوطلب زن و ۵۰ داوطلب مرد با هم رقابت می‌کنند.

مهرانی افزود:در گروه آزمایشی هنر نیز ۲۰۲ داوطلب ورود به دانشگاه حاضر هستند که در عصر روز پنج شنبه ۷ تیر ماه در محل دانشگاه علمی کاربردی برگزار می‌شود و آمار داوطلبین زن نسبت به مرد ۱۶۶ به ۳۶ نفر است.

وی به تعداد شرکت کنندگان روز دوم اشاره کرد و گفت: در صبح روز دوم در گروه علوم تجربی که از نظر تعداد نسبت به سایر گروه‌های آموزشی رقابت سخت تری وجود دارد با شرکت ۲۸۸ داوطلب زن و ۱۰۶ داوطلب مرد،در مجموع با ۳۹۴ نفر با هم به رقابت می‌پردازند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارسیان گفت: آخرین گروه آزمایشی که با هم به رقابت می‌پردازند زبان‌های خارجی است که  عصر روز جمعه برگزار خواهد شد که از مجموع ۲۰۲ داوطلب ۱۲۶ نفر زن و ۷۶ نفر مرد در این آزمون شرکت خواهند داشت.

 کارت ورود به جلسه آزمون کنکور سراسری ازعصر امروز تا چهارشنبه ۶ تیر  ازطریق سامانه سنجش قابل دریافت است.

انتهای پیام/ف

افزایش داوطلبان کنکور در شهرستان پارسیان

برچسب ها: کنکور ، سازمان سنجش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.