طی سه ماه نخست سال ؛

مصرف بیش از ۱۹ میلیون و ۸۹۳ هزار مترمکعب آب در هرمزگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از مصرف بیش از ۱۹ میلیون و ۸۹۳ هزار مترمکعب آب شرب در سه ماه نخست سال خبر داد.

امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس، گفت: مشترکین هرمزگانی در سه ماه نخست امسال بیش از ۱۹ میلیون و ۸۹۳ هزار مترمکعب آب مصرف کرد ه اند.
وی بااشاره به اینکه شرایط فعلی منابع آبی استان مساعد نیست افزود: در حالی که تولید فعلی در استان آّب ۳.۱۵۱ لیتر بر ثانیه نیاز آبی استان ۴.۳۱۸ لیتر بر ثانیه است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب گفت: در صورت ادامه روند مصرف کنونی تابستان امسال در بخش خانگی با مشکلات جدی در تامین آب شهر‌های استان به ویژه بندرعباس و بندرخمیر مواجه خواهیم شد.
امین قصمی افزود: در حال حاضر ذخیره سد‌های استقلال و شمیل و نیان کمتر از ۵ میلیون متر مکعب آب است و در مخازن ذخیره این سد‌ها تقریبا هیچ حجم مفید آب وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۵ درصد مشترکین شهر بندرعباس بالاتر از الگوی مصرف آب استفاده می‌کنند افزود: در شرایط فعلی حداقل آب مورد نیاز بندرعباس ۲ هزار ۵۷۸ لیتر بر ثانیه است درحالی که میزان آب دریافتی از آب منطقه‌ای هزار و ۷۱۴ لیتر بر ثانیه است که ۸۶۴ لیتر کمبود آب داریم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت:برخی مراکز مصرف غیر اولویت دار و صنایع غرب بندرعباس با توجه به محدودیت منابع آبی موجود از اولویت آبرسانی خارج شده اند.
امین قصمی افزود: ۷۲ درصد آب شرب در مصارف خانگی، ۶ درصد در بخش دولتی و ۷ درصد در مصارف آبیاری فضای سبز است.
وی گفت:مشترکین آب و فاضلاب هرمزگان سه ماه نخست پارسال بیش از ۱۹ میلیون و ۹۵۱ هزار مترمکعب آب در هرمزگان مصرف کردند.
انتهای پیام/ر


ضرورت صرفه جویی در مصرف آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.