همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهيد محمدحسن بهرامی

گوشه‌ای از زندگی نامه شهيد محمدحسن بهرامی یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهيد محمدحسن بهرامیبه گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است. شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمدحسن بهرامی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید محمدحسن بهرامی در سال ۱۳۱۱ در روستای ناصرآباد به دنیا آمد، محمد حسن با اینکه تحصیلاتی نداشت، اما تجربه بیش از حدی داشت. برای تبلیغات جمهوری اسلامی ماهر بود و جان خود را در راه انقلاب اسلامی فدا می‌کرد. در سال ۱۳۵۰ ازدواج کرد و مشغول کار شد تا زندگی خود را از این طریق فراهم سازد. شهید محمدحسن یکی از فداکاران امام بود. در سال ۱۳۵۷ شهید مشغول تبلیغات برای امام محبوب بود و در سال ۱۳۵۹ وارد اداره اطلاعات شد. در آن اداره مشغول کار شد و حتی در چندین عملیات شرکت کرد و پیروز شد.

این شهید فداکار و دلیر چند راه‌ بمب گذاری شده را کشف کرد و با همکاری اداره اطلاعات و رزمندگان اسلام و گردان ضربت، پیروزی را نصیب انقلاب اسلامی نمود. در سال ۱۳۶۱ ضد انقلابیون خانه این شهید را آتش زدند. در همان سال این شهید فداکار و دلسوز مشغول تشکیل زندگی بود. حاصل این ازدواج یک دختر و یک پسر بود. شهید محمدحسن حاضر بود از این دو فرزند عزیزش در راه حق و انقلاب بگذرد.

سرانجام در روزی که شهید بهرامی مشغول خدمت به جمهوری اسلامی ایران بود، ناگهان در تاریخ ۱۳۶۳/۵/۱۹ در ساعت ۹ شب، ضدانقلابیون به دنبال وی آمدند؛ او را دستگیر کردند و وی را شکنجه دادند. بعد در همان روستای ناصرآباد وی را جلوی همسر و بچه هایش به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار