رئیس‌کل دادگستری استان کردستان اعلام کرد:

تشکیل ۵ پرونده میلیاردی فساد اقتصادی در کردستان

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته پنج پرونده مهم میلیاردی در ارتباط با مفاسد اقتصادی در استان تشکیل شد، گفت: یکی از پرونده‌ها بیش از ۸۱ میلیارد تومان بوده که مربوط به پولشویی است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، علی‌اکبر گروسی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در کردستان، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، این قوه را یکی از نهاد‌های مهم و تاثیر‌گذار در جامعه اسلامی دانست و اظهار کرد: تعداد پرونده‌های وارده به دستگاه قضایی استان در طول سال گذشته ۳۰۰ هزار و ۲۲۲ فقره بوده است.
وی افزود: ۲۹۵ هزار و ۹۹۰ فقره پرونده هم در این مدت مختومه شده است.
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در استان در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل آن ۱۱.۲۰ درصد و تعداد پرونده‌های مختومه هم ۱۱.۴۹ رشد داشته است، گفت: ۸۵ هزار و ۹۶۰ پرونده به دادسرا‌های استان وارد شده که نسبت به سال ماقبل آن رشد ۱۲.۶۵ درصد رشد داشته است.
وی تعداد پرونده‌های مختومه در دادسرا‌های استان را بالغ بر ۸۳ هزار فقره ذکر و تصریح کرد: تعداد پرونده‌های مختومه شده در دادسرا‌ها هم ۶.۹۳ درصد رشد داشته است.
گروسی با بیان اینکه دستگاه قضایی به طور جد در حوزه مبارزه با مفاسد اقتصادی فعالیت می‌کند، ادامه داد: سال گذشته پنج پرونده مهم میلیاردی در ارتباط با مفاسد اقتصادی در استان تشکیل شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از پرونده‌ها بیش از ۸۱ میلیارد تومان بوده که مربوط به پولشویی است.
رییس کل دادگستری کردستان در ادامه یکی دیگر از رسالت دستگاه قضا را حفاظت از اراضی ملی خواند و بیان کرد: هزار و ۷۶۶ پرونده مربوط به تصرف اراضی ملی در استان تشکیل که منجر به خروج ۷۰۰ هکتار از این اراضی از ید متصرفین شد.
وی گفت: یک‌هزار و ۷۸۳ نفر متهم در رابطه با موضوع مذکور برخورد قضایی انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه هم کسب سود اکنون هیچ حد و مرزی در به انحراف کشیدن جوانان باقی نگذاشته است، افزود: تنها راه برون رفت جوانان به سلامت از این شرایط کسب آگاهی کامل نسبت به تهدید‌ها است.
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با بیان اینکه رشد بزه تمامی آحاد جامعه به ویژه جوانان را تهدید می‌کند، گفت: آسیب‌های اجتماعی یک معضل جهانی است که قسمی از آن با هدف تسلط، ساخته و پرداخته دست خود بشر است.
وی با اعلام اینکه شیوه‌های ارتکاب به جرم یکی از مسائل مهم است که نباید از آن غفلت کرد، تصریح کرد: این مهم بدان دلیل اهمیت دارد که به دلیل پیشرفت و آگاهی مردم، روش‌های ارتکاب به جرم نسبت به گذشته تغییر کرده و جدید است.
گروسی با ذکر اینکه جرم و بزه‌کاری از مهم‌ترین ویروس‌هایی است که امروز در دنیا به ویژه فضای مجازی منتشر شده است، خاطرنشان کرد: مبارزه با این آلودگی‌ها نیازمند همکاری با مردم است.
وی با تأکید بر اینکه باید تمام گروه‌های مختلف جامعه پای کار آمده و با آسیب‌ها مقابله کنند، ادامه داد: قوه قضائیه از برنامه و طرح‌های مبارزه با آسیب‌های مختلف از جمله حاشیه‌نشینی، نقاط حادثه‌خیز، کودکان کار و... استقبال می‌کند.
رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با ذکر اینکه قوه قضائیه از سرمایه‌گذاری‌های سالم حمایت می‌کند، گفت: مقوله سرمایه‌گذاری در کردستان بهترین راه خروج و کاهش بیکاری در استان است.
وی با تأکید بر اینکه مردم در معاملات و طرح دعوا و پیگیری دعوا به متخصیصن مراجعه کنند، گفت: این کار مانع برخی سوءاستفاده‌ها و در نتیجه لزوم طرح دعاوی و ... می‌شود.
انتهای پیام/م

تشکیل ۳۰۰ هزار و ۲۲۲ فقره پرونده در دستگاه قضایی استان کردستان در سال گذشته

برچسب ها: جوانان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.