سخنگوی شورای شهر تهران:

شهرداری حق واگذاری اراضی و ابنیه‌ متعلق به خود را با حفظ مالکیت دارد

اعطا گفت: شهرداری حق واگذاری اراضی و ابنیه متعلق به خود را با حفظ مالکیت دارد.

شهرداری حق واگذاری اراضی و ابنیه‌ متعلق به خود را با حفظ مالکیت داردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا عضو شورای شهر تهران در هفتاد و یکمین‌ جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به رد مصوبه‌ شورای شهر تهران در خصوص واگذاری حق بهره‌برداری از دو قطعه زمین واقع در منطقه 6 با حفظ مالکیت شهرداری تهران برای احداث موزه ایراندخت‌ درودی‌ توسط فرمانداری اظهار کرد: فرمانداری تهران دو اشکال به این مصوبه شورای شهر وارد کرد.

وی در ادامه گفت: فرمانداری مبانی حقوقی این واگذاری را دارای ابهام دانست و همچنین بر اساس نظر فرمانداری نوع عقد قرارداد در مصوبه‌ نیامده است.

اعطا افزود: همچنین فرمانداری تهران در این خصوص مدت زمان بهره‌برداری را نامعلوم دانسته است‌.

این عضو شورای شهر تهران با استناد به بند 6 ماده 55 قانون شهرداری گفت: شهرداری در این قبیل موارد موز‌ه‌‌ها، خانه‌های فرهنگی و زندان می‌تواند با تصویب انجمن شهر، اراضی و ابنیه‌ متعلق به شهرداری را با حفظ مالکیت‌ به منظور ساختمان و استفاده در اختیار اشخاص حقیقی و حقوقی بگذارد.

اعطا گفت: همچنین شورای پنجم در ابتدای دوره، مصوبه‌ای داشت که شهردار را ملزم به دریافت جواز از شورا برای واگذاری املاک می‌کرد.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار