نماینده مردم ملکان در مجلس؛

اجرای پروژه آزاد راه ملکان – هشترود با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار

نماینده مردم ملکان در مجلس از اجرای پروژه آزاد راه ملکان – هشترود با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس در نشست خیران ملکانی از اجرای پروژه آزاد راه ملکان – هشترود با ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد و گفت: این طرح در کمتر از ۸ ماه مطالعه و اجرا گردیده است.

وی مشارکت مردم و خیران را تنها راه توسعه و عمران کشور در بخش‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، آموزشی دانست و اظهار داشت: با وضعیت فعلی بودجه عمرانی کشور امکان احداث فضا‌های آموزشی و اجرای پروژه‌های عمرانی توسط دولت در کشور وجود ندارد.

وی افزود: از ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه کشور در سال جاری تنها ۱۰ درصد آن به اجرای پروژه‌های عمرانی اختصاص دارد و ۹۰ درصد بودجه صرف حقوق و دستمزد کارکنان و بازنشستگان و هزینه‌های جاری می‌شود.

نماینده مردم ملکان گفت: البته در مقام عمل کمتر از ۵۰ درصد بودجه عمرانی کشور محقق می‌شود.

وی افزود: به همت خیران تا پایان سال ۹۸ تعداد ۴۰ آموزشگاه در شهرستان ملکان به بهره‌برداری خواهد رسید.

خدادادی در ادامه سخنان خود خیران را به مشارکت در طرح‌های آموزشی و مدرسه‌سازی دعوت کرد و اظهار کرد: خوشبختانه مردم آذربایجان در امر خیر و انسان دوستانه همیشه پیشتاز بوده و هستند.

وی از احداث ۴۰ مدرسه خیرساز تا پایان سال ۹۸ در شهرستان ملکان خبر داد و افزود: تعداد ۷ مدرسه توسط بنیاد برکت و مابقی توسط خیران احداث خواهد شد.

خدادادی افزود: البته بر اساس پیگیری‌های لازم مقرر شده تا شهریورماه سال جاری تعهد مدرسه‌سازی بنیاد برکت از ۷ مدرسه به ۱۰ مدرسه افزایش یابد.

امام جمعه ملکان نیز در این نشست شرکت در کار‌های خیر از جمله مدرسه‌سازی را امری ماندگار و توشه‌ای برای آخرت دانست و از خیران قدردانی کرد.

محمدباقر خانی فرماندار ملکان در این همایش از همت و استقبال خیران در بخش مدرسه‌سازی در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: البته شهرستان ملکان نه تنها در مدرسه سازی بلکه در اجرای پروژه‌های مختلف بخصوص طرح‌های عمران روستایی نیز پیشتاز در استان بوده بطوریکه در حال حاضر طرح هادی در ۱۷ روستا در شهرستان ملکان در حال اجرا است.

وی افزود: طی سه سال گذشته با وجود محدودیت اعتبارات عمرانی، پروژه‌های مختلف در شهرستان ملکان در حال اجرا بوده و تعطیل نشده‌اند.

نیکجو مدیر اداره آموزش و پرورش ملکان نیز در ادامه همایش بر ضرورت مشارکت بیشتر خیران در احداث آموزشگاه‌ها در این شهرستان تاکید کرد و گفت: ۶۰ درصد مدارس شهرستان ملکان نیاز به نوسازی دارند و باید تخریب و از نو ساخته شوند.

وی افزود: برخی از مدارس ملکان در کانکس‌ها و مدارس قدیم ساخت اداره می‌شوند و خطرات زلزله تهدید جدی برای دانش آموزان این مدارس می‌باشد.

وی افزود: قدمت برخی از مدارس ملکان به بیش از چندین دهه می‌رسد و برخی مدارس نیز بصورت دوشیفته و حتی در انباری اداره می‌شوند.

در این همایش خیران مبلغ ۳۰ میلیارد ریال جهت احداث و بهسازی فضا‌های آموزشی در شهرستان ملکان از جمله احداث ۳ مدرسه ۶ کلاسه و ۱ مدرسه ۳ کلاسه تعهد نمودند. 

 

انتهای پیام/ش

90 درصد بودجه 300 هزار میلیارد تومانی صرف حقوق می‌شود

برچسب ها: ترافیک ، طرح ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.