رئیس اعتبار بخشی اورژانس کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جزئیات اعتبار بخشی اورژانس کشور/ ۳۰۰ نفر در تیم‌های ارزیاب فعالیت می‌کنند

مهرابی‌فر گفت: ۳۰۰ نفر در قالب تیم‌های ارزیاب، اعتباربخشی اورژانس کشور را انجام می‌دهند.

حمید محرابی‌فر رئیس اداره اعتبار بخشی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اعتباربخشی اورژانس های پیش بیمارستانی گفت: یکی از برنامه‌های در دست اجرای سازمان اورژانس، اجرای استانداردهای اعتبار بخشی و ارزیابی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور است تا در هر یک از این مراکز آموزشی تیم‌های ارزیاب تربیت شوند.

وی ادامه داد: تیم‌های ارزیاب بر اساس اصول‌های مدیریتی و دیدگاه‌های بالینی تربیت می‌شوند و پایگاه‌ها، دیس‌پچ و دانشگاه‌های علوم پزشکی که مرکز مدیریت حوادث محسوب می‌شوند بر اساس استانداردها اعتبار بخشی و ارزیابی می شوند.

 

رئیس اعتبار بخشی اورژانس تهران عنوان کرد: افراد شاغل در تیم‌های ارزیاب دارای مهارت‌های کاری و برخوردار از دانش و علم روز دنیا هستند و در دوره‌های ممیزی آموزش‌های لازم را می‌بینند و در خاتمه دوره نیز یک آزمون تعیین سطح از آنها گرفته می‌شود و افراد قبول شده در سازمان اورژانس کشور مشغول به فعالیت می‌شوند.

مهرابی‌فر با اشاره به اینکه تیم‌های ارزیاب در جایگاه شغلی خود مشغول به فعالیت هستند، تأکید کرد: افراد شاغل در تیم‌های ارزیاب در دانشگاه‌های خود خدمات بهداشتی درمانی ارائه می‌دهند و در مواقع ارزیابی‌های سالانه اعتبار بخشی در غالب مأموریت به پایگاه‌های اورژانس سطح کشور و ستاد و دیس‌پچ‌ها اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: ارزیابان تیپ 1 در دانشگاه‌های هم‌تیپ خودشان مشغول به ارزیابی می‌شوند و این ارزیاب‌ها در اورژانس‌های پیش بیمارستانی و سطح کشور مشغول به فعالیت هستند.

بکارگیری پیشکسوتان و بازنشستگان در  اورژانس‌های پیش بیمارستانی

مهرابی‌فر ادامه داد: در آینده قرار است از افراد پیشکسوت و بازنشسته در اورژانس‌های پیش بیمارستانی کمک گرفته شود.

وی اضافه کرد: تعداد افراد برای ارزیابی اعتبار بخشی در پروژه یک ماهه در حدود 300 نفر در سطح کشور است و سازمان اورژانس قرار است تقسیم بندی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد تا رتبه بندی ارائه خدمات دانشگاه علوم پزشکی کشور در زمینه اورژانس پیش بیمارستانی اتفاق بیفتد.

مهرابی‌فر یادآور شد: خدمات سازمان اورژانس به طور مستمر مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و اینکار یک تضمین کیفیت می‌شود تا همه مراکز در بخش اورژانس پیش بیمارستانی خدمات مطلوب ارائه دهند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار