در یک نشست خبری صورت گرفت؛

کتابی درباره شهید بهشتی رونمایی شد/ تاکید بر اهمیت تبیین و تبلیغ اندیشه سیاسی شهید مظلوم

نشست خبری معرفی و رونمایی کتاب «زندگی و زمانه آیت الله بهشتی» برگزار شد.

رونمایی از کتابی درباره شهید بهشتی/ اندیشه سیاسی شهید بهشتی تبیین و تبلیغ شودبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با ایام بزرگداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، نشست خبری سرچشمه انقلاب ظهر امروز مورخ سوم تیر ماه در بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با حضور جعفر شیر علی نیا نویسنده، گلشناس مدیر فعلی بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی، حجت الاسلام اکبرنژاد معاون بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی و همچنین جمعی دیگر از معاونان این بنیاد  برگزار شد.

جعفر شیر علی نیا نویسنده کتاب «زندگی و زمانه آیت الله بهشتی» در ابتدای این نشست گفت: بیشترین اسناد درباره این کتاب به شکل تصویری جمع آوری شده است. دوست دارم از این مجموعه بیشتر تصاویر و اسناد آن مطرح شود. مجموعه کتاب «زندگی و زمانه شهید بهشتی» حاصل یک کار گروهی است و صرفاً برای شخص من نیست.

وی افزود: این کتاب با توجه به مستنداتی که در کتاب جمع آوری شده است، می تواند خوانندگان را شگفت زده کند؛ چرا که برای تولید این اثر با افراد زیادی در ارتباط بودیم و هر کس از زاویه نگاه خودش درباره آیت الله شهید بهشتی با ما حرف زده است. ما سعی کردیم کاری را به جامعه ارائه بدهیم که اسناد آن راستی آزمایی شده باشد.

شیرعلی نیا در ادامه با اشاره به آثار پیشین خود در خصوص زندگی آیت الله رفسنجانی و ... گفت: همواره در آثار قبلی فضای دهه ۶۰ را مطرح کرده بودیم؛ اما در این کتاب از زوایای مختلفی به این دهه پرداختیم و همانطور که در سه کتاب قبل داشتیم، در این کتاب نیز فارغ از هر گونه گرایش سیاسی پیش رفته ایم.

وی با اشاره به همکاری خود با قوه قضائیه در راستای تولید محتوای کتاب «زندگی و زمانه شهید بهشتی» افزود: با توجه به همکاری گسترده ای که با نهادها و افراد مختلف داشتیم، هیچ محدودیتی را حس نکردم و تمام اسامی که در شناسنامه کتاب آمده است، در تولید یک اثر تاریخی - پژوهشی به ما کمک کرده اند.

در ادامه، حجت الاسلام اکبرنژاد معاون بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی ضمن قدردانی از شیرعلی نیا به خاطر تدوین کتاب «زندگی و زمانه شهید بهشتی» گفت: من عنوان طلبه افتخار می کنم که هم لباس شهید بهشتی هستم. درخصوص آیت الله بهشتی، مقام معظم رهبری فرمودند «من در توان مدیریتی، کسی را مثل ایشان ندیده و نشنیده ام». درواقع همین موضوع باعث شد تا من به برادر بزرگوارم گلشناس پیشنهاد برگزاری بزرگداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانشان را بدهم.

وی در ادامه با اشاره به مقام و جایگاه شهید بهشتی بیان کرد: آیت الله بهشتی درست در زمانی که ایران در سن بلوغ سیاسی بود و جامعه ما باید از برکت وجودی ایشان استفاده می کرد، مورد بی مهری قرار گرفت؛ اما مزد و اجرش را در نهایت از خداوند گرفت.

او ادامه داد: انتظار می رود که پس از شهادت این شهید ترور، نهادهای مربوطه به زندگی شهید بهشتی بیشتر بپردازند و منش سیاسی، اجتماعی و فرهنگی او را مورد پژوهش و بررسی قرار بدهند. ما نیز ان شاء الله به زودی بهشتی پژوهشی و بررسی تفکر ایشان را مورد بررسی و بحث قرار می دهیم. غرض این است که شهید بهشتی را به عنوان سرچشمه نگاه کنیم و با مرجعیت شهید بهشتی به سوالات مطرح شده در جامعه پاسخ بدهیم. درواقع این رسالت ماست که از ظرفیت آثار و زندگی ایشان برای پاسخ به نسل جدید استفاده کنیم.

در ادامه، گلشناس مدیر بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه‌های متعدد "سرچشمه انقلاب" گفت: ما در ایام شهادت شهدای هفتم تیر،  ۷ عنوان برنامه پیش بینی کردیم که از روز دوم تیر با حضور چهره‌های سیاسی، خانواده شهدای ترور، هنرمندان و... آغاز شده است.

مدیر بنیاد فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی درباره همکاری با شورای انقلاب اسلامی توضیح داد: در کنار تجلیل از خانواده‌های شهدا، هر روز از ساعت ۱۸ اکران فیلم‌های سینمایی را خواهیم داشت. پخش یک مستند را در ایام سالروز شهادت آیت الله بهشتی هم خواهیم داشت. همچنین در ادامه برنامه ها، اجرای گروه سرود هفتم تیر و رونمایی از یک آلبوم موسیقی را در دستور کار قرار می دهیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از پوستر سالروز شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و کتاب زندگی و زمانه شهید بهشتی رونمایی شد.


انتهای پیام/

کتاب «زندگی و زمانه آیت الله بهشتی» رونمایی شد

 

برچسب ها: شهدا ، کتاب ، ادبیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۳ تير ۱۳۹۷
روحش شاد یادش گرامی
آخرین اخبار