بهبود وضعیت کیفی آب در شهرستان آبادان

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: تا روز گذشته ورودی آب از طریق طرح غدیر در آبادان به حدود ۱۱۰ هزار مترمکعب رسید.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا روز گذشته ورودی آب از طریق طرح غدیر در شهرستان آبادان به حدود ۱۱۰ هزار مترمکعب رسید، گفت: با توجه به این موضوع تا حدودی وضعیت کیفی آب در شهرستان آبادان بهبود پیدا کرد.

وی  افزود: در خصوص بهبود وضعیت آب شرب آبادان چندین پروژه در حال اجرا است تا شاهد بهبود وضعیت کیفی آب در آبادان باشیم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شوری آب در شهرستان آبادان گفت: بحث پیشروی آب دریا از سال‌های گذشته پیش بینی شده بود و با توجه به کاهش دبی آب شیرین رودخانه‌ها، پیشروی آب شور دریا از طریق اروندرود و بهمنشیر مساله‌ای بود که از سوی کارشناسان مطرح می‌شد.

مختار افزود: در سال گذشته کلنگ‌زنی احداث سدهای پایین دست و بالادست بهمنشیر و کارون آغاز شد اما احداث این سدها حدود سه سال زمان می‌برد تا پس از آن شاهد عدم ورود آب شور دریا به رودخانه‌های بهمنشیر و کارون باشیم.

وی گفت: دومین مساله‌ای که به صورت ویژه به دنبال آن هستیم بحث تکمیل فاز دوم طرح آب غدیر است. از حدود 11ماه گذشته کار لوله‌گذاری این طرح از کرخه تا آّبادان آغاز شد و بیش از 90 کیلومتر تاکنون لوله‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ د

آخرین وضعیت آب شرب آبادان

برچسب ها: آب شرب ، طرح غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.