دادستان کرمانشاه خبرداد:

حکم متهم پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان صادر شد/ پرداخت 25 درصد طلب مالباختگان

دادستان کرمانشاه از پرداخت ۲۵ درصد طلب مالباختگان پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان به شرط دریافت نکردن سود توسط مالباختگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه محمد حسین صادقی امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص پرونده گلیم و گبه اظهار داشت: نظر به اینکه اقدامات محکوم علیه محمدرضا مشیری سبب اخلال در نظام اقتصادی و مجرمیت وی در زمینه اتهام روشن شده است، دادگاه کیفری و دیوان عالی کشور تشخیص داده این فرد از حیث اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس تعزیری و از حیث کلاهبرداری به ۱۰ سال حبس تعزیری علاوه بر رد مال در حق مال باختگان و جزای نقدی معادل ۲ برابر مال محفوظه محکوم و حکم به واحد اجرای احکام ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه اقدامات محکوم علیه سودده نبوده است، لذا هرچه که متهم در زمان فعالیت به مردم پرداخت کرده از محل اصل سرمایه آنها بوده است و در پرداخت در مرحله اجرا پرداخت‌های پیشین محاسبه خواهد شد.

مدعی‌العموم کرمانشاه بیان داشت: اگر فردی قراردادهای متعدد داشته است برخی از آنها فسخ و برخی هم در مرحله اجرا بوده، معیار ما در محاسبه فرد است و کل وجوه سرمایه‌گذاری و کل وجوه به عنوان سود محاسبه خواهد شد.

صادقی با بیان اینکه وجوه باقیمانده از مال متهم که در اختیار ماست به تناسب بین مال باختگان توزیع می شود، گفت: نحوه پرداخت به این صورت است که اگر کسی ۱۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری کرده و تا کنون هیچ مبلغی به عنوان سود دریافت نکرده باشد در مرحله اول ۲۵ درصد یعنی ۲ میلیون ۵۰۰ هزار تومان آن پرداخت می‌شود و اگر شخصی بیش از این مبلغ را دریافت کرده باشد مرحله اول به آنها پرداختی نداریم.

دادستان کرمانشاه افزود: افرادی که سرمایه‌گذاری نقدی نداشته‌اند و معاملاتی را با متهم از نوع خرید و فروش  داشته‌اند نیز در این مرحله منتظر پرداخت وجه نباشند.

وی افزود: تلاش ما این است که آنچه قابلیت تبدیل به پول دارد به پول تبدیل کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

 

انتهای پیام/ز

آخرین جزییات از پرونده گلیم و کبه کرمانشاهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار