استاندار تهران مطرح کرد؛

تنها راه جلوگیری از فرار مالیاتی شفاف سازی است

مقیمی گفت: تنها راه جلوگیری از فرار مالیاتی شفاف سازی است و سامانه‌ای نیاز است تا با انجام هر معامله، مالیات بر ارزش افزوده مستقیم به حساب دارایی واریز شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در نشست با مدیران امور مالیاتی شهر و استان تهران اظهار کرد:در نامه امام علی (ع) به مالک اشتر یکی از فراز‌ها در مورد أخذ مالیات است و تاکید می‌شود که باید برای اداره کشور مالیات گرفته شود.

استاندار تهران ادامه داد:با اخذ مالیات کشور را اداره می‌کنیم و برخی کشور‌ها که از منابع نفت، گاز و معدن برخوردار نیستند با مالیات کشور را به خوبی اداره می‌کنند، ما با این کشور‌ها فاصله داریم، چون یکی از مشکلات ما تکیه بر درآمد نفت است.

مقیمی گفت:مالیات باید بر اساس درآمد پرداخت شود، متاسفانه در کشور ما فرار مالیاتی و کم توجهی به مالیات بیشتر از سوی کسانی است که درآمد بیشتری دارند.

استاندار تهران تنها راه جلوگیری از فرار مالیاتی را شفاف سازی دانست و تأکید کرد:در دنیای الکترونیک با دفاتر نمی‌توان شفاف سازی کرد. تنها راه این است که مالیات مستقیم از درآمد‌ها برداشته شود و روشی که در اخذ مالیات برحقوق است در سایر بخش‌ها باید اعمال شود.

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده باید اصلاح شود، گفت:سامانه‌ای نیاز است تا با خرید هر کالا و هر معامله، مالیات بر ارزش افزوده به شکل مستقیم به حساب دارایی واریز شود و قیمت کالا به حساب فروشنده برود.

وی با اشاره به اینکه نحوه أخذ مالیات نباید باعث شود که امور متوقف شود، تصریح کرد: درصد زیادی از واحد‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی وجود دارند که نیاز به کمک دارند و نیاز است در أخذ مالیات تولیدی‌ها و مغازه دار‌های خرده پا دقت بیشتری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار