جام جهانی ۲۰۱۸؛

دین محمدی: رونالدو از ۲ راه می‌تواند به ایران گل بزند

کارشناس فوتبال ایران گفت: رونالدو از عمق دفاع نمی‌تواند به ایران گل بزند، اما باید روی ضربات ایستگاهی و سانتر از جناحین مراقب او باشیم.

سیروس دین محمدی کارشناس فوتبال ایران در گفتگو با   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برگزاری آخرین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله گروهی جام جهانی 2018 روسیه مقابل پرتغال بیان کرد: از آنجاییکه تیم ملی ایران در بازی با اسپانیا با وجود ارائه فوتبالی خوب یک بر صفر از حریفش شکست خورد، در دیدار مقابل پرتغال تساوی هم به کارمان نمی آید و باید در این بازی که حکم مرگ و زندگی برای تیم ملی دارد به پیروزی برسیم. از خدا می خواهم شاگردان کارلوس کی روش با قهرمان اروپا به شکلی بازی کنند که بار دیگر منجر به شادی مردم ایران شوند و با پیروزی در این دیدار فوق العاده دشوار، برای نخستین بار راهی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی شویم.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

او ادامه داد: کل تیم پرتغال روی پاشنه کریستیانو رونالدو می چرخد و اگر بتوانیم این بازیکن را مهار کنیم، پرتغال نمی تواند کار خاصی مقابل تیم ما انجام دهد. البته رونالدو از عمق دفاع ایران نمی تواند به تیم ما گل بزند بلکه تنها راه به گل رسیدن او استفاده از ضربات ایستگاهی  و سانتر از جناحین است. لایه های دفاعی تیم ملی اجازه نمی دهد رونالدو به عمق دفاع نفوذ کند و از این طریق به گل برسد.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 1998 فرانسه درباره راه گلزنی این تیم به پرتغال گفت: به نظر من کارلوس کی روش در بازی با پرتغال باید از بازیکنان سرعتی مانند مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و مهدی ترابی در فاز تهاجمی تیم ملی استفاده کند و سردار آزمون را روی نیمکت بنشاند تا اگر در 20 دقیقه پایانی دیدار نیاز به استفاده از قدرت سرزنی او داشتیم به این مهاجم خوش پرش و سرزن میدان بدهد. 

دین محمدی با اشاره به تجربه تلخ تیم ملی فوتبال ایران در بازی با بوسنی در جام جهانی 2014 برزیل اظهار داشت: کارلوس کی روش نباید از بازی تدافعی تیم ملی مقابل پرتغال دست بکشد چراکه اگر بخواهیم مانند دیدار با بوسنی در جام جهانی 2014 از همان ابتدای بازی روی دروازه پرتغال فشار بیاوریم، در ضدحملات سریع این تیم غافلگیر می شویم. تیم ملی باید سبک خود را حفظ کند و در مواقع لزوم به دروازه حریف نزدیک شود. در این صورت شانس بیشتری برای پیروزی داریم.

بیشتر بخوانید:

داور دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و پرتغال مشخص شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا: ایران به دنبال تاریخ‌سازی در جام جهانی ۲۰۱۸ است

کی روش: شانس صعود به مرحله بعد جام جهانی افتخار بزرگی است

کارشناس فوتبال کشورمان درباره ارزیابی اش از عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه بیان کرد: باید قبول کنیم تیم ما در جام جهانی از لحاظ آمار مالکیت توپ، پاسکاری، شوت به چارچوب و موارد اینچنینی وضعیت خوبی نداشته است اما با توجه به قدرت حریفان در کل عملکرد ما در این رقابت ها خوب بوده است و حتی می توانیم با کسب یک تساوی در بازی با پرتغال، بهترین نتیجه تاریخ خود در جام جهانی را به دست آوریم.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی ۲۰۱۸ می‌توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

انتهای پیام/

اظهارات سیروس دین محمدی درباره دیدار ایران و پرتغال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار