رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از استفاده صد درصدی کالاهای داخلی با کیفیت در ساخت و تجهیز کلاس‌های درس خبر داد.

استفاده صد درصدی از تولیدات داخلی در ساخت و تجهیز مدارسمهر‌اله ر‌خشانی مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره استفاده از کالای ایرانی در تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: سازمان نوسازی یکی از سازمان‌هایی است که مدت‌ها پیش توجه به حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار خود قرار داده بود و در ساخت و تجهیز مدارس از مصالح و لوازم ساخت داخل استفاده می‌کرد.

وی ادامه داد: همواره سعی کردیم تولیدات با کیفیت داخلی را برای تجهیز کلاس‌های درس به کار گیریم اما با توجه به اینکه لوازم گرمایشی و سرمایشی تولید خارجی کیفیت بالاتری داشتند صرفا در این مورد حمایت از کالای داخلی نداشته‌ایم اما چنانچه شرکت‌های داخلی آمادگی همکاری با سازمان نوسازی را داشته باشند و تولیداتی با کیفیت تحویل دهند حتما درا ین مورد هم از تجهیزات تولید داخل بهره‌ می‌بریم.

تامین تجهیزات مورد نیاز فضاهای آموزشی در توسط تولید کنندگان داخلی

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: میز و نیمکت مدارس،‌ تخته و سایر تجهیزاتی که برای یک فضای آموزشی مورد نیاز است به وسیله تولید کنندگان داخلی تامین می‌شود و همواره با کیفیت‌ترین تولیدات را برای مدارس مورد توجه قرار دادیم، همچنین این آمادگی را داریم تا با شرکت‌ها و نهادهای داخلی که تولید کالاهای با کیفیت داخلی آموزشی را مورد توجه دارند وارد مذاکره شویم.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت‌های فسیلی با ایجاد مدارس سبز

وی در خصوص توجه به ایجاد مدارس سبز اظهار کرد: این مدارس علاوه بر اینکه به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت‌های فسیلی کمک می‌کند در حفظ محیط زیست هم تاثیر بسزایی دارد.

رخشانی مهر با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی برای راه‌اندازی مدارس سبز زمان‌بر است، گفت: سعی داریم در این حوزه که شامل مسائل متعددی همچون تفکیک زباله،‌ صرفه‌جویی در انرژی، ‌حفظ محیط زیست و مواردی از این قبیل است برنامه‌ریزی کنیم تا دانش آموزان در مدارس آشنایی کاملی با مسائل زیست محیطی پیدا کنند و به تدریج این مدارس را در جامعه توسعه می‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار