در 3 ماهه نخست سال 97؛

نجات بیش از 30 نفر از خطر غرق شدگی در رودخانه شوشتر

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوشتر از نجات بیش از 30 نفر در 3 ماه نخست سال 97 از غرق شدگی در رودخانه این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید مهدی ایوبی، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوشتر با بیان اینکه در 3 ماهه نخست سال جاری 37 نفر از خطر غرق شدگی و مرگ حتمی در رودخانه این شهرستان نجات یافتند بیان داشت: این تعداد افراد یا در محل احیا شدند یا توسط تیم فوریت های پزشکی به بیمارستان منتقل و در آنجا احیا شده اند.

وی با اشاره به اینکه در مدت مذکور 7 نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده اند اذعان کرد: همه این موارد در منطقه ممنوعه شنا رخ داده است.

ایوبی، عبور رودخانه کارون از شهرستان شوشتر را عامل سفر گردشگران به این شهرستان به ویژه در فصل گرم سال عنوان نمود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شوشتر با بیان اینکه درحال حاضر 4 پایگاه نجات غریق در ساحل رودخانه کارون در شوشتر مستقر هستند، گفت: گشت زنی توسط 2 پایگاه به صورت شبانه روزی صورت می گیرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: از شهروندان و گردشگرانی که با فن شنا نیستند، انتظار داریم هنگام شنا در رودخانه تجهیزات مخصوص به همراه داشته باشند تا شاهد این قبیل حوادث ناگوار نباشیم.

گفتنی است؛ خوزستان رده دوم تعداد غرق شدگی در کشور را دارد و سالیانه تعداد زیادی از افراد جان خود را هنگام شنا کردن در رودخانه های این استان از دست می دهند.

انتهای پیام/گ

نجات جان جوان از غرق شدن در کارون

برچسب ها: آتش نشانی ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.