آغاز روند کاهشی بهای نفت پس از اعلام نتیجه نشست اوپک

بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته به تاثیر از نتیجه نشست اخیر اعضای سازمان اوپک، کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات نخستین روز هفته (دوشنبه) به تاثیر از نتیجه نشست روز جمعه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) مبنی بر افزایش تولید، با روند کاهشی همراه بود.

بر این اساس، هر بشکه نفت خام برنت  (شاخص بین المللی بهای نفت) در معاملات نخستین روز هفته با 1.7 درصد کاهش 74 دلار و 27 سنت دادوستد شد. در همین حال، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدییت نیز با 0.25 درصد کاهش، 68 دلار و 41 سنت معامله شد.

گفته می شود کاهش اندک نفت وست تگزاس در مقایسه با نفت برنت نتیجه کاهش حفاری ها در آمریکا و قطع برق در کاناداست.

بهای جهانی نفت پیش از برگزاری نشست اوپک در روز جمعه با افزایش چشمگیری مواجه شد. چراکه نتیجه ای غیر از افزایش حجم تولید این سازمان تصور می شد.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پس از توافق سال 2016، حجم تولید روزانه خود را به یک میلیون و 800 هزار بشکه کاهش دادند. اتخاذ این سیاست از سوی اعضای این سازمان موجب رشد بهای نفت در جهان شد.

وزیران سازمان کشورهای صادر کننده نفت در نشست روز جمعه با افزایش ۶۰۰ هزار بشکه ای تولید در روز موافقت کردند. هرچند برخی وزرای اوپک خواستار افزایش تولید تا یک میلیون بشکه نفت در روز بودند، با توجه به کمبود سرمایه‌گذاری در برخی از کشورها، همه اعضا از قابلیت بالا بردن تولید برخوردار نبودند و به این ترتیب تولید واقعی کمتر از یک میلیون بشکه خواهد بود.

انتهای پیام/

بهای نفت در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار