رنو تندر پلاس دنده‌ای

ال نود پلاس خودرویی با مشارکت ایران فرانسه که در سال 1396 عرضه شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، لوگان x90 خودرویی که در سال 1386 برای اولین بار توسط ایرانخودرو وارد بازار ایران شد و با نام های ال 90 و تندر90 شناخته شده است.این خودرو که در ایران هوادارا های خودش را داشت پس از 10 سال تولید، ایرانخودرو با کمک مهندسان فرانسوی تصمیم بر تغیر آن گرفتن و در اواسط سال 1396 از چهره جدید این خودرو به نام ال 90 پلاس رو نمایی و به  و بازار عرضه شد.

رنو تندر پلاس دنده‌ای

 

این خودرو که از یک پیشرانه‌ 4 سیلند 16سوپاپ با حجم موتور 1598 سی سی که همان پیشرانه تندر90 های طرح قدیم است بهره می‌برد و قادر به تولید 105 اسب بخار در دور 5750 و حداکثر گشتاور تولیدی 140 نيوتن متر دردور 3750 است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر و حداکثر سرعت آن 175 کیلومتر در ساعت است و در 10.2 ثانیه از حال سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

ال 90 پلاس از نظر ابعاد در دسته خودروهای سدان شهری قرار می‌گیرد بطوری که طول آن 4250 و عرض آن 1740و ارتفاع آن 1552 میلیمتر است. در بخش طراحی داخلی تلاش های بیشتری انجام شده است.

رنو تندر پلاس دنده‌ای

از امکانات این خودرو در بخش صندلی ها می توان به تجهیزاتی همچون صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع, پشت سری جلو و عقب با قابليت تنظيم ارتفاع اشاره کرد ودر بخش ایمنی هم تجهیزاتی نظیر کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشين جلو ، ايموبيلايزر, قفل مركزي با ريموت راديويي, كمربندهای ايمنی جلو با قابليت تنظيم ارتفاع, كمر بندهاي ايمني عقب سه نقطه ای و بوق هشدار روشن ماندن چراغ های جلو و دیگر امکاناتی فرمان هیدرولیک، سیستم تهویه دستی، راديوپخش CDخوان با AUX و MP3و USB- بلندگو درب های جلو ، چراغ های مه شكن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان جلو، تنظيم زاويه نور چراغ های جلو از داخل، چراغ داخل صندوق عقب و چراغ خطر سوم و چراغ داخل داشبورد ، تنظيم برقی آينه‌های جانبی همرنگ بدنه گرمكن دار ، شيشه بالابر برقی درهای جلو و عقب و گرمكن شيشه عقب ، ريم خاكستری، سپرهای همرنگ بدنه، زه‌های جانبی مشكی، تزيين كروم روی جلو پنجره، قاب كرومی پشت آمپر و پاركابی با لوگوی رنو، نمايشگر اطلاعات سفر(مسافت و مصرف سوخت)، ريموت كنترل سوييچ، جای ليوانی صندلی جلو، بلندگوی طاقچه عقب، جای نقشه براي صندلی جلو ، آفتاب‌گير سمت شاگرد با آيينه اشاره کرد.

در بخش ترمز ها و پایداری ال 90 از سیستم ترمز ضد قفل (ABS ) و سيستم توزيع متعادل نيروی ترمز 4 كاناله (EBD) ترمز جلو ديسكی و ترمز عقب كاسه‌ای استفاده کرده است.

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها: رنو ، رنو تندر ، ال90 ، تندر 90
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
من تندر پلاس دنده ای دارم . واقعا عالیه . درخریدش شک نکنید .
گیربکس jhq حرف نداره کلاج نرم دنده نرم واقعا قابل قیاس با سایر خودروهای داخلی نیست از همه اونا سرتره . حتی نسبت به تندر معمولی صندلیاش نرم تر شده و سواری نرمتری بهتون تحویل میده.
از این گذشته اصلا چیزی به اسم نمایندگی و مکانیکی رو شما به چشم نمی بینید با داشتن این خودرو
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۲۳:۰۹ ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
ماشین ال ۹۰ واقعا ماشین خوبیه من یه دونشو دارم راضیم
آخرین اخبار