در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

استقبال حبابی از ورود سلبریتی‌ها به عرصه ادبیات/ تنها دستاورد برخی چهره ها گرفتن عکس یادگاری است

نفیسه سادات موسوی شاعر گفت:آثار برخی سلبریتی ها معیار ادبی و استاندارد ندارد و فقط به دلیل چهره شان خوب می فروشد.

نفیسه سادات موسوی شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از ورود برخی سلبریتی ها و فوتبالی به حوزه ادبیات گلایه کرد و گفت: اینکه برخی افراد می توانند چند بعدی باشند و در حوزه های مختلف کار کنند، قابل انکار نیست حتی بعضی اوقات موفق هم بودند اما برخی به واسطه چهره در سینما یا تلویزیون یا اینکه فرد معروف ورزشی هستند، کتابی می نویسند، آثاری که اغلب محتوا ندارند.

وی ادامه داد: آثار این افراد معروف یا همان سلبریتی ها معیار ادبی و استاندارد ندارند بلکه به واسطه  چهره شان خوب می فروشد حتی زمانی که مراسم رونمایی یا جشن امضا برگزار می کنند افراد زیادی می آیند اما بسیاری ازاین افراد تنها برای عکس یادگاری حضور دارند،این در حالی است که یک اثر باید با حضور کارشناسان این حوزه و منتقدان رونمایی شود تا در مورد کتاب نقد و بررسی کنند.

موسوی تصریح کرد: وقتی یک نویسنده ای پرکار و حرفه ای اثری را رونمایی می کند،اثرش را از قبل برای صاحب نظران می فرستد تا درمورد کار نظر بدهند و اگر کار مناسب نباشد حتی در مراسم رونمایی حضور پید ا نمی کنند.

وی افزود: متاسفانه ما حتی در فضای مجازی یا همان حقیقی ندیده ایم که آثار افراد سلبریتی که جشن امضاهای مفصلی برگزار می کنند بازخورد داشته باشد و یا کسی در مورد اثرشان تبلیغ کند که بقیه هم ترغیب شوند کتاب را بخوانند، اما خوشبختانه ادبیات با وجود گستردگی اش اجازه ورود به هر کسی را نمی دهد شاید در مقطعی بیایند اما ماندگار نیستند و این اقبال حبابی است.

این شاعر بیان کرد: آثار برخی افراد معروف حتی در جلسه های مهم نقد ادبی مورد بررسی قرار نمی گیرد درواقع کارشناسان خودشان را در این حد نمی دانند که درباره کتاب این افراد صحبت کنند زیرا معتقدند این آثار استانداردهای ادبی را رعایت نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسی مخالف حضور افراد چهره در عرصه شعر و ادبیات نیست اما وقتی افراد معروف می بینند که اثرش هیچ گونه بازخورد و محتوایی ندارد نباید آن را ارائه کند زیرا این توهین به عنوان « شاعر» و« نویسنده» است یاحداقل ایرادهایش را توسط افراد حرفه ای رفع کند.

انتهای پیام/

گلایه یک شاعر از آثار بی کیفیت برخی سلبریتی ها

برچسب ها: ادبیات ، بازار نشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار