برای دومین روز متوالی.

هوای سنندج در وضعیت ناسالم قرارگرفت

رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: هوای شهر سنندج برای دومین روز متوالی در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کژال حبیب زاده با اشاره به اینکه هوای شهر سنندج اکنون در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است، گفت:این وضعیت از شنبه شب با ورود پدیده گرد و غبار از سمت کشور عراق در آسمان استان ایجاد شده و امروز در مناطق مرتفع در مقایسه با دیروز کاهش یافته البته هوا همچنان برای گروه‌های حساس ناسالم است.
وی افزود: این وضعیت هوایی برای تمام افراد بویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک است و مردم باید در صورت لزوم برای حضور در فضا‌های باز، مسایل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.
رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان تاکید کرد: این آلودگی هوا ناشی از ذرات PM ۲.۵ است، ذرات ۲.۵ میکرون برای سلامت مردم ضرر بیشتری از ذرات ۱۰ میکرون دارد، چون تا عمق ریه‌ها نفوذ می‌کند و ماندگاری بیشتری نیز در هوا دارد.
حبیب زاده گفت: دیروز وضعیت هوای اکثر شهر‌های استان کردستان تحت تاثیر پدیده ریزگرد‌ها در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس و عموم قرار داشت.
انتهای پیام/م

ورود ریزگرد‌ها به آسمان استان کردستان

برچسب ها: آب وهوا ، آلودگی هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.