شفر:برای تیم‌ ‌ملی ایران در بازی برابر پرتغال بهترین آرزوها را دارم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت:برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در بازی ‌امروزش برابر پرتغال بهترین آرزوها را دارم.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وینفرد شفر سرمربی تیم فوتبال استقلال پیش از اولین تمرین این تیم برای فصل جدید گفت: باید اول از همه بگویم که خیلی خوشحال هستم که به ایران بازگشته‌ام و می‌توانم دوباره با تیمم کار کنم. شما دیدید که همه بازیکنان در حال‌ حاضر در تمرین حضور ندارند، چرا که برخی از آنها در بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حضور دارند.

امیدوارم پادوانی دوباره بتواند به جمع ما برگردد

او ادامه داد:برخی از بازیکنان تیمم مصدوم هستند و از طرفی دوست دارم درباره پادوانی هم صحبت کنم. شنیده‌ام که شرایط درمان پادوانی این روزها بهتر و بهتر می‌شود و  از این بابت خیلی خوشحال هستم. امیدوارم او دوباره بتواند به جمع ما برگردد و پادوانی حتی می‌تواند به عنوان یکی مربی به کادر ما کمک کند.

برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در بازی ‌امروزش برابر پرتغال بهترین آرزوها را دارم

شفر افزود:برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در بازی ‌امروزش برابر پرتغال بهترین آرزوها را دارم. یادتان باشد قبل از جام جهانی گفته بودم که اگر بتوانید مراکش را ببرید، درهای موفقیت به روی شما باز می‌شود. تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در حال‌ حاضر سه امتیاز دارد. فکر می‌کنم بتوانیم امروز پرتغال را ببریم.

تاکتیک تیم‌ ‌ملی ایران خیلی خوب است

او بیان کرد:تاکتیک تیم‌ ‌ملی ایران خیلی خوب است و در چنین تورنمنت‌هایی کار دفاعی خوب می‌تواند برنده را مشخص کند و کار تهاجمی می‌تواند برنده بازی را مشخص کند. اگر تیم‌ ‌ملی ایران مقابل اسپانیا اندکی شانس و اعتماد به نفس بیش‌تری داشت می‌توانست نتیجه‌ بهتری بگیرد. تیم‌ ‌ملی ایران برابر اسپانیا سه، چهار موقعیت خوب داشت. امیدوارم بازی امشب مقابل پرتغال را ببریم و این امر برای فوتبال ایران خوب است. بابت بازیکنانم خیلی خوشحال هستم از جمله امید ابراهیمی و مجید حسینی خیلی خوب مقابل اسپانیا بازی کردند. البته چشمی هم می‌دانیم که مصدوم شده است. هم‌چنین دروازه‌بان پرسپولیس عملکرد خیلی خوبی داشت. فکر کنم در این بازی5،6 بازیکن که در لیگ ایران بازی می‌کردند به میدان رفته بودند، می‌توانست پژمان منتظری هم بازی برسد.

شاید پس فردا تیام به ایران بیاید


سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد وضعیت تیام گفت:شاید پس فردا تیام به ایران بیاید. امیدوارم باشگاه راه حل خوبی با او پیدا کندچرا که وقت زیادی نداریم و ما به این بازیکن برای لیگ قهرمانان و فصل جدید نیاز داریم.

بازیکنان جدید باید برای جایگاه خود در باشگاه بجنگند و تلاش کنند

او درباره رضایت از نقل و انتقالات افزود: درباره بازیکنان جدید بارها با باشگاه صحبت کرده‌ام. تمرکزی که ما در فصل نقل‌ و انتقالات برای جذب بازیکنان جوان داشتیم برای آینده باشگاه بود. باشگاه 5،6 بازیکن جوان برای آینده و آکادمی جذب کرد و به طور حتم این بازیکنان جدید باید برای جایگاه خود در باشگاه بجنگند و تلاش کنند.

شرایط در قرارداد بازیکنان را متوجه نمی‌شوم!

شفر ادامه داد:همچنین باید ببینیم بعد از جام جهانی روسیه برای بازیکنان ملی‌پوشمان مثل ابراهیمی و حسینی چه اتفاقی خواهد افتاد. کسی نمی داند چه اتفاقی رخ خواهد داد. قرارداد وریا و ابراهیمی به اتمام رسیده است و مجید حسینی می‌تواند با پول کم از باشگاه جدا شود. البته من شرایط در قرارداد را متوجه نمی‌شوم. سطح این بازیکنان شاید الان در حد یک میلیون دلار باشد. بازیکنان جدید باید تلاش کنند. امید نورافکن، مجید حسینی زمانی که به باشگاه آمدند می گفتند شاید فقط شانس بازی داشته باشند اما پس از 9 ماه دیدیم که مجید حسینی یکی از بهترین مدافعان آسیا است و امید نورافکن هم به اروپا رفت.

امیدوارم بازیکنان بمانند و باشگاه با آنها به تفاهم برسد

سرمربی استقلال بیان کرد:امیدوارم بازیکنان جوان جدید تلاش کنند تا مسیر پیشرفت را طی کنند. جوانان دوست دارند به استقلال بیایند تا این مسیر را طی کنند. البته وضعیت قرارداد جباروف ، ابراهیمی و غفوری هم مهم است و باید ببینیم وضعیت فرشید اسماعیلی و مجید حسینی هم به صورت خواهد بود. امیدوارم آنها بمانند و باشگاه با آنها تفاهم کند. ما بازی‌های سختی داریم و کار سختی در آسیا در انتظار ما است. از طرف دیگر لیگ ایران هم از سال قبل سخت‌تر شده است و خیلی از باشگاه ‌ها مثل سپاهان و 5-4 باشگاه دیگر بازیکنان خوبی دارند و تضمینی نیست که بگوییم مثل سال قبل خوب بازی می‌کنیم چون تیم های قوی وجود دارد. می دانیم که السد، ژاوی را در اختیار دارد و بازیکنان گرانقیمتی هم در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید:

الحاجی گرو می خواهد به ایران بیاید

او درباره الحاجی گرو توضیح داد:درست 6،7 ماه قبل برای بازیکنان خارجی سخت بود که به ایران بیایند چرا که برخی مدیر برنامه‌ها با آنها تماس می‌گرفتند که به ایران یا استقلال نروید اما الان گرو می‌خواهد بیاید. چرا؟ چون ما کاری کردیم که خیلی خوب بود و او هم این مساله را می‌داند. او می‌داند که می‌تواند مثل تیام در استقلال موفق باشد. اما امیدوارم باشگاه راه حلی پیدا کند تا به راه حل خوبی با تیام برسیم و بعد ببینیم چه می‌شود.

بهنام و جابر باید با باشگاه مذاکره کنند

شفر درباره وضعیت جدایی قربانی، انصاری و برزای گفت:لیست را به باشگاه داده ام. بعد از موفقیت بزرگی که در لیگ و لیگ قهرمانان داشتیم و وقتی شما به آمار نگاه کنید استقفلال در 9 ماه گذشته آمار بالایی در رنکینگ جهانی داشته است.  توفیقی لیست را دارد و امیدوارم باشگاه برای بازیکنانی که می خواهند جدا شوند راه حال پیدا کند. زمانی که ما کارمان با تیم تمام شد می توانم بگویم کدام بازیکنان مازاد هستند.بهنام و جابر باید با باشگاه مذاکره کنند. لیست را داده ام و بازیکنان خودشان می دانند. بهنام یا جابر باشگاه باید طبق تصمیم من با آنها صحبت کند.

اگرگذرنامه ام تا هفته آینده برنگردد باشگاه با مشکل بزرگی روبرو می شود

شفر در مورد ضبط گذرنامه اش در فرودگاه افزود:این موضوع را در فرودگاه متوجه شدم که ممنوع الخروج هستم. نمی دانم کسی که گذرنامه من را گرفت که بود. اگرگذرنامه ام تا هفته آینده برنگردد باشگاه با مشکل بزرگی روبرو می شود. این کاری است که به باشگاه ربط دارد و باشگاه باید زود برگردد. می دانم باشگاه مشکل مالی دارد و فکر می کنم مدیران باید به آقای افتخاری کمک کنند. من در فرودگاه امام خمینی و فرانکفورت که بودم طرفداران استقلال و پرسپولیس در مورد تیم ما خیلی خوب صحبت می کردند، ما یکی از بهترین تیم ها در آسیا هستیم و نباید شخصیت خود را از دست بدهیم. باید کار کنیم و به مدیرعامل باشگاه کمک کنیم و مطمئن هستم در روزهای آینده پاسپورتم را می گیرم.

قراردادم با استقلال محرمانه است

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد اینکه مالیات برعهده باشگاه است یا خود او بیان کرد:قرارداد من قرارداد من است و نمی توانم در مورد آن صحبت کنم.

به سرور و تیام نیاز دارم

او درباره قیمت دلار در ایران و تمدید قرارداد تیام گفت:اعلام کردم که می خواهم سرور و تیام بمانند و باید با ایجنت های آنها صحبت کنیم. امیدوارم باشگاه بتوانم راه حلی پیدا کند چون ما به انها نیاز داریم. بویان هم باید باشگاه باایجنتش صحبت کند.

بهترین هواداران را داریم

او در مورد قهرمانی استقلال افزود: قبل از جام جهانی خیلی ها در مورد ایران صحبت کردند و من به شما در مورد گروه ایران چه گفتم؟ من گفتم می توانیم به مرحله بعدی برویم ولی باید بازی اول را ببریم.نمی توانم به بازیکنم بگویم ما شانسی نداریم چون بازیکن از خودش می پرسد من اینجا چه کار می کنم؟ ولی این زمانی ممکن است که همه با هم کار کنیم و همه در یک مسیر کار کنیم و همه باید بر ای موفقیت باشگاه تلاش کند و من نمی پذیرم حتی یک نفر تلاش نکند. ما بهترین هواداران را داریم ولی من نمی خواهم بعدا بگویم این شخص کمک نکرد یا کم کاری کرد.

بعضی وقت ها باید بازیکنان بزرگ مثل اوزیل با بازیکنان جوان تر تعویض بشوند

او در مورد قهرمانی تیم ملی فوتبال آلمان در جام جهانی گفت:سخت است اما آلمان در دقیقه 95 توانست نتیجه بازی را عوض کند و به مکزیک هم باخت. اولین بار بود دیدم آلمان برابر تاکتیک یک تیم مغلوب شد و نمی دانست باید چه کار کند. من برابر مکزیک بازی کرده ام و می دانم تیمی است که قدرت و شور و اشتیاق دارد و آلمان نمی دانست برابر این تیم باید چه کار کند. تونی کروس هم بعد از این بازی گفت که راه حلی پیدا نکردیم و الان فکر می کنم آلمان به جام برگشته است. خیلی از بازیکنان آلمان 4 سال قبل برابر آرژانتین بازی کردند و فکر می کنم لازم است خون جدید به تیم تزریق شود. شاید بازیکنی در زمین بود که با بینی اش مشکل داشت. بعضی وقت ها باید بازیکنان بزرگ مثل اوزیل با بازیکنان جوان تر تعویض بشوند. مطمئنم لو یک راه حال خوب پیدا می کند و یک تیم خوب برابر کره به زمین بفرست. گری لینکر حرف خوبی است، فوتبال 90 دقیقه است و آلمان در پایان بازی را می برد.

ساناک هم به ایران بر می گردد

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره غیبت ساناک توضیح داد:او یک مشکل مالیاتی داشت و فردا به ایران می آید. از این که دارد به استقلال برمی گردد خیلی خوشحال است. مربی بدنساز امروز گذرنامه اش را برای ما می فرستد و احتمالا چهارشنبه ایران است. اردوی تدارکاتی هم بسیار مهم است و ما بازی های تدارکاتی بسیار خوب می خواهیم. باید حریفان آلمانی پیدا می کند و پسرمن دارد با مدیران چند باشگاه صحبت می کند ولی مشکل این است که در آلمان باشگاه ها دقیقا می دانند چه کاری قرار است انجام بدهند. ما هم باید همین برنامه را داشته باشیم و من ایران هستم تا استقلال را حرفه ای تر از قبل کنم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار