واحد جداسازی ترکیبات برش سبک (LTE Splitting) شرکت پتروشیمی نوری در عسلویه به بهره‌برداری رسید.

افتتاح واحد جداسازی ترکیبات برش سبک پتروشیمی نوریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیر عامل مجتمع پتروشیمی نوری گفت: واحد جداسازی برش سبک (LTE Splitting) شرکت پتروشیمی نوری، با ظرفیت تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن محصول در سال و با هدف تبدیل برش سبک (LTE) به دو محصول با ارزش HLTE و LLTE، ایجاد شده است.

تقی صانعی افزود: ساخت این واحد از ابتدای مهر سال ۹۴ با هزینه‌ای افزون بر ۴۵۰ میلیارد ریال آغاز شد و با بهره برداری از آن، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده مناسب، امکان فروش محصول HLTE با کشتی فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد:باافتتاح این واحد همچنین ضمن به دست آوردن مشتریان جدید، تولید مجتمع پتروشیمی نوری به ظرفیت اسمی خود خواهد رسید.

مدیر عامل مجتمع پتروشیمی نوری بیان کرد: در گذشته، به علت محدودیت عرضه این محصول، مخازن ذخیره LTE شرکت در بیشتر ایام سال دارای ذخیره بالایی بوده و این موضوع خود باعث محدودیت تولید مجتمع شده بود. از سویی دیگر، ارزش افزوده LTE که یکی از محصولات جانبی شرکت، با حجم تولید بالاست ناچیز بوده و با توجه به استهلاک بالای تجهیزات واحد‌هایی که وظیفه حذف گوگرد موجود در LTE را نیز برعهده دارند، برای شرکت صرفه اقتصادی چندانی را به دنبال نداشته است.

صانعی افزود: محصولات این واحد HLTE (۴۸۰ هزار تن در سال) و LLTE (۷۲۰ هزار تن در سال) در داخل و خارج کشور مصرف دارد و در صنایع پتروشیمی (الفینی) و پالایشگاهی استفاده می‌شود.

پتروشیمی نوری به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده مواد آروماتیکی جهان است که با ظرفیت تولید ۴.۵ میلیون تن، تیر سال ۱۳۸۶ به بهره برداری رسمی رسید.

انتهای پیام/م

واحد جداسازی ترکیبات برش سبک پتروشیمی نوری به بهره برداری رسید

برچسب ها: گاز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.