سرمایه وقفی در اختیار توسعه فرهنگ وقف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: عوائد استفاده از سرمایه وقفی در اختیار توسعه فرهنگ وقف قرار می‌گیرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌الاسلام علی محمدی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صبح امروز در نشست هم‌اندیشی سازمان اوقاف و نخبگان تبلیغی در ساری با بیان اینکه عوائد استفاده از سرمایه وقفی در اختیار توسعه فرهنگ وقف قرار می‌گیرد، گفت: منابع مالی دریافت شده از وقف برای رسیدگی به یتیمان، عزاداری امام حسین (ع) و کمک به بیماران هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان دینی ما می‌دانند که موقوفات پشتوانه اقتصادی اسلام هستند، افزود: طرح اصلاحات اراضی در دوران طاغوت با هدف از بین بردن موقوفات اجرا شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با بیان اینکه شبکه‌های معاند برنامه‌سازی زیادی را علیه امامزادگان در دست ساخت و تولید دارند، گفت: در این حوزه نیاز داریم که نخبگان دینی و تبلیغی به صورت جدی ورود کنند.

حجت‌الاسلام علی محمدی افزود: مبلغان دینی نسبت به ترویج فرهنگ وقف تلاش جدی داشته باشند، عدم توجه به وقف علل و عوامل زیاد دارد که برخی از آن مربوط به دولت‌های ظالم گذشته در دوران پهلوی بوده است، حکومت پهلوی تلاش داشت با استفاده از ظرفیت دشمنان دینی، بحث موقوفات را در جامعه کم رنگ کند.

وی گفت: کشور‌های پیشرفته دنیا بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد پشتوانه مالی آن‌ها امور خیریه است، دانشگاه‌ها بزرگ دنیا ۴۰ تا ۵۰ درصد از محل خیریه تامین می‌شود و ما با توجه به پشتوانه مناسب دینی که در زمینه فرهنگ وقف داریم باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.
وی افزود: دولت در مدیریت دانشگاه، آموزش و پرورش و آموزش عالی کشور کسری بودجه دارد برای برون رفت از این موضوع می‌توان از ظرفیت وقف کمک کرد.

انتهای پیام/آ

استفاده از هزینه های وقفی در بخش درمان و دانشگاه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.