کره شمالی برای توجه به درخواست‌های ژاپن شرط گذاشت

کره شمالی اعلام کرد تا زمانی که ژاپن به رزمایش‌های نظامی‌اش ادامه می‌دهد، درخواست‌هایش از پیونگ‌یانگ مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان   به نقل از رویترز، خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد در صورتی که ژاپن همچنان به اقدامات خصمانه علیه همسایگانش از جمله ادامه رزمایش های نظامی در مقیاس بزرگ ادامه دهد، پیونگ‌یانگ هم به نادیده گرفتن درخواستهای این کشور ادامه می دهد.

خبرگزاری کره شمالی در این خصوص اعلام کرد: «در صورتی که ژاپن جاه طلبی های خود را در قبال صلح و امنیت اصلاح نکند، باید بداند سرنوشتی که در انتظارش است، اجتناب ناپذیر خواهد بود. ژاپن باید رزمایش های نظامی اش در مقیاس بزرگ و توسعه ظرفیت های نظامی اش با هدف حمله به کره شمالی را متوقف کند، سیاست خصمانه اش علیه ما را رها کند و حسن نیتش را برای دستیابی به صلح نشان دهد».

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در تلاش است نشستی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به منظور حل مشکل شهروندان ژاپنی زندانی در این کشور برگزار کند. این درحالی است که با وجود برگزاری نشست کیم جونگ اون با مقامات چین، کره جنوبی و آمریکا، تاکنون هیچ زمان مشخصی برای نشست رهبر کره شمالی و یک مقام ژاپنی تعیین نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار