عضو شورای استان تهران مطرح کرد؛

کاهش درآمد از سهم مالیات بر ارزش افزوده، عامل ورشکستگی شهرداری ها

محمد قانبیلی گفت: کاهش سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده باعث ورشکستگی مطلق شهرداری ها می شود.

کاهش درآمد از سهم مالیات بر ارزش افزوده، عامل ورشکستگی شهرداری هابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد قانبیلی عضو شورای استان تهران در هشتمین جلسه این نهاد در هشتمین جلسه شورای استان تهران با اشاره به اجرای طرح دولت در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: درحال حاضر سهم شهرداری ها از مالیات بر ارزش افزوده ۳۸ درصد است که بنا به تصمیم دولت ۱۰ درصد از آن کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه ۱۰ درصد این مبلغ بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان است افزود: اگر سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده کاهش یابد شهرداری ها به سمت ورشکستگی مطلق پیش می روند.

قانبیلی گفت: محمد علی افشانی شهردار تهران درحالی پیشنهاد افزایش سهم شهرداری از ۳۸ درصد به ۵۰ درصد را داده است که نظر دولت به کاهش این سهم است.

قانبیلی با اشاره به عدم هماهنگی در ارگان ها و نهادها در خصوص طرح های هادی و روستایی گفت: مقصر اتلاف وقت به وجود آمده در اجرای طرح هادی روستایی بنیاد مسکن نیست، بلکه عدم هماهنگی بین دستگاههای ذیربط باعث تاخیر رد اجرای طرح و تکمیل آن است.

عضو شورای استان تهران تصریح کرد: قوانین در بحث تداخل کارها بین بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی و دهیاری ها نیاز به اصلاح دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار