کاهش تعداد پرونده های وارده به دادگستری کل استان سمنان

 این خبر را رییس کل دادگستری استان سمنان در چهارمین روز از هفته قوه قضائیه و در جمع خبرنگاران استان اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،  محسن مظهری رییس کل دادگستری استان سمنان گفت : در سال 95 تعداد پرونده های وارده به دادگستری بیش از 102 هزار فقره بود که این تعداد در سال گذشته با کاهش 6/2 دهم درصدی به 95 هزارو 953 مورد رسید.

وی افزود : موجودی پرونده های استان هم سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

رییس کل دادگستری استان سمنان به مابقی پرونده ها هم اشاره کرد و گفت : سال 95 در مراجع قضایی استان 102 هزار و 12 فقره پرونده موجود بود که این رقم در سال گذشته به 8 هزارو 913 پرونده رسید.

وی دربخش دیگری از سخنانش به پرونده های موجود در شوراهای حل اختلاف در استان اشاره و تصریح کرد : سال گذشته شوراهای حل اختلاف توانستند 17 درصد موجودی پرونده های خود را کاهش دهند .

مظهری گفت : 36 درصد پرونده ها در شوراهای حل اختلاف استان سمنان با سازش مختومه شد که این میز نسبت به میانگین کشوری از شرایط خوبی برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان همچنین گفت : در همه مراجع قضایی استان سمنان کاهش مانده پرونده ها را داریم و این در حالی است که در بخش پرونده های مسن که بیشتر از یکسال از عمر آن میگذرد سال گذشته 476 فقره پرونده موجود بود که در پایان سال 80 درصد آن مختومه شد.

وی همچنین به راه اندازی سیستم ابلاغ الکترونیکی اشاره کرد و گفت : با ثبت نام افراد در سیستم ابلاغ الکترونیکی اشخاص بدون حضور در مراجع قضایی با مراجعه به پرونده الکترونیکی در رایانه خود میتوانند از نتیجه کار پرونده مطلع شوند.

انتهای پیام/ د 

نشست خبری رئیس دادگستری استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.