گزارش های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد؛

عفونت های بیمارستانی سیر درمان بیماری ها را با مشکلات زیادی مواجه کرده است

گزارش های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که شیوه بالای عفونت های بیمارستانی در بسیاری از جوامع علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین به بیمارستان و سیستم های بهداشتی و درمان، سیر درمان بیماری های مختلف را نیز با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

مسعود خیری، کارشناس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: عفونت بیمارستانی به عفونتی اطلاق می شود که در بیمار بستری شده در بیمارستان و یا سایر مراکز درمانی ایجاد شده باشد و بیمار در زمان پذیرش مبتلا به این عفونت نبود و یا در دوره کمون آن قرار نداشته باشد و باید 48 ساعت پس از بستری بیمار اتفاق افتاده باشد.

وی با بیان اینکه عفونت های بیمارستانی مشکلات بسیار زیادی را برای مردم جوامع و دولت ها به وجود آورده است اظهار داشت: سالانه میلیون ها نفر در سراسر دنیا دچار عفونت های بیمارستانی می شوند و تعداد بسیاری زیادی از افراد مبتلا براثر این عفونت ها جان خود را از دست می دهند.

خیری با اشاره به اینکه بسیاری از مبتلایان به عفونت های بیمارستانی مجبورند به مدت طولانی در بیمارستان بستری شوند یادآور شد: افزایش مدت اقامت بیمار در بیمارستان، هزینه های سنگینی هم برای بیمار و خانواده او و هم بر دولت ها تحمیل می کند.

این کارشناس ارشد مدیریت خدمان بهداشتی و درمانی تأکید کرد: گزارش های سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که شیوع بالای عفونت های بیمارستانی در بسیاری از جوامع، علاوه بر تحمیل هزینه های سنگین به بیماران و سیستم های بهداشتی و درمانی سیر درمان بیماری های مختلف را نیز با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اثرات زیانبار عفونت های بیمارستانی برای فرد مبتلا، خانواده او، جامعه و دولت و همچنین با توجه به افزایش قابل توجه بروز مقاومت های دارویی در افراد بستری در بیمارستان ها، کنترل عفونت های بیمارستانی در همه بخش های بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار ضروری خواهد بود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار