نسخه بتای iOS 12 برای عموم منتشر شد +تصاویر

نسخه بتای iOS 12 در دسترس عموم قرار گرفت. توجه شما را به بررسی ویژگی‌های خوب و بد این نسخه جلب می‌کنیم.

نسخه بتای iOS 12 برای عموم منتشر شد +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز نسخه باز بتای iOS 12 در دسترس قرار گرفت و بر خلاف نسخه بتای توسعه دهندگان منتشر شده در 4 ژوئن، همه مردم می‌توانند آن را دانلود و نصب کنند. توجه شما را به بررسی‌هایی از ویژگی‌های این نسخه iOS جلب می‌کنیم تا متوجه شوید چه چیزهایی در این نسخه خوب و چه ویژگی‌هایی هنوز به آن اضافه نشده است.

اما قبل از اینکه این نسخه بتا را روی دستگاه‌های اپل خود نصب کنید، بهتر است به چند هشدار توجه کنید:

  • درست است که iOS 12 در حال حاضر به صورت عمومی منتشر شده اما با این حال توجه کنید که هنوز نسخه بتای آن منتشر شده و بهتر است آن را روی iPhone یا iPad قدیمی خود نصب کنید و از آن بهره ببرید تا اینکه آن را روی دستگاه روزمره خود نصب کنید چرا که امکان دارد مشکلی برای آن پیش آید.
  • اگر این نسخه iOS را نصب کردید، توقع تفاوت انقلابی و اساسی نسبت به iOS 11.4 نداشته باشید. در نظر داشته باشید که iOS 12 بیشتر روی حل کردن مشکلات و بهبود عملکرد این سیستم عامل تمرکز کرده تا معرفی کردن ویژگی‌های جدید.

حال با خاطرنشان کردن این هشدارها، به چند ویژگی جالب از این نسخه بتا توجه کنید:

بهترین ویژگی iOS 12، میموجی و انیموجی‌های بیشتر

شاید ساختن میموجی خنده‌دار باشد اما به نسبت جالب و سرگرم‌کننده نیز هست. ساختن یک میموجی در گوشی‌های اپل با استفاده از میموجی بسیار سرگرم کننده است و این قابلیت به شما کمک می‌کند تا میموجی ساخته شده از صورت خود را روی سر خود بگذارید و در هنگام چت کردن ویدیویی از آن‌ها استفاده کنید. ابزار ساخت میموجی در اپلیکیشن پیام‌های iOS 12 و FaceTime قرار دارد اما برای پیدا کردن آن شاید با مشکل مواجه شوید. برای استفاده از میموجی باید به بخش دوربین پیام‌رسان خود بروید و بعد از قسمت فیلتر افکت‌ها میموجی یا انیموجی را انتخاب کنید.

در کنار این میموجی اضافه شده به iOS 12، انیموجی‌های دایناسور، روح و کوالا هم به تازگی به آن اضافه شده‌اند.

برنامه Screen Time

نسخه بتای iOS 12 برای عموم منتشر شد +تصاویر

اگر دوست دارید بدانید که چه مدت از زندگی خود را با گوشی خود گذرانده‌اید یا اینکه وقت خود را با گوشی تلف کرده‌اید، برنامه Screen Time این زمان را به شما نشان خواهد داد. این برنامه به شما نشان می‌دهد که صفحه گوشی شما چه مدت روشن بوده است. همچنین می‌توانید برای خود محدودیت زمانی را مشخص کنید تا پس از مدت خاصی صفحه خاموش شود. این قابلیت صفحه نمایش Downtime نام دارد. این قابلیت می‌تواند به والدین کمک کند تا مانع هدر رفتن وقت فرزندانشان با گوشی و تبلت شوند.

نوتیفیکیشن‌های بهتر

برنامه‌ها روی iOS 12 روی این بوده است که مشکل ویبره خوردن و نوتیفیکیشن دریافت کردن دائم این سیستم عامل بهبود پیدا کند یا به طور کامل حل شود. با قابلیت جدیدی که در iOS 12 اضافه شده، کاربران می‌توانند با مشخص کردن برخی مخاطبان و یا شماره‌ها، از آن‌ها هیچگونه پیامی دریافت نکنند و با خیال راحت از دست مزاحمان راحت شوند. حتی با قابلیت جدید این امکان وجود دارد که نوتیفیکیشن‌هایی را که دلتان نمی‌خواهد ببینید، غیرفعال کنید.

دیگر قابلیت‌های جالب: مموی صوتی، سرچ عکس‌ها، چت گروهی در Face Time

اپل ویژگی‌های جدیدی به سیستم عامل خود اضافه کرده است. کسانی که از مموهای صوتی زیادی استفاده می‌کنند، حالا با کنترل‌های فروارد سریع و حافظه بیشتر در iCloud می‌توانند از این قابلیت بهره بیشتری ببرند. در نسخه جدید سیستم عامل اپل دیگر گشتن در گالری تصاویر کاربران راحت‌تر شده و با جستجو می‌توانند سریع آن‌ها را پیدا کنند. همچنین گالری چند تصویر را پیشنهاد می‌دهد تا با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

کسانی که علاقه دارند با دوستان خود به صورت گروهی چت کنند، با نسخه جدید اپلیکیشنFace Time در iOS این کار را انجام خواهند داد و همزمان می‌توانند با 31 نفر دیگر ارتباط برقرار کنند. این اپلیکیشن به صورت خودکار تصویر کسی را که در حال صحبت است، بزرگ می‌کند و تأکید را روی تصویر وی قرار می‌دهد.

چه قابلیت‌هایی در نسخه بتای iOS 12 وجود ندارد؟

نسخه بتای iOS 12 برای عموم منتشر شد +تصاویر

iOS 12 راه‌های زیادی را مانند بازی‌های چندنفره، افزوده شدن به Safari و ...، پیش روی کاربران خود قرار خواهد داد تا واقعیت مجازی برا آن‌ها جذاب‌تر شود اما این قابلیت‌ها به این نسخه اضافه نخواهند شد تا همزمان با ARKit 2 در اوایل فصل پاییز وارد بازار شوند. قبلا هم اعلام شده که نسخه نهایی iOS 12 هم در همان زمان عرضه خواهد شد. در حال حاضر تنها چیزی که در واقعیت مجازی این گوشی جدید است، اپ اندازه‌گیری آن است که با توجه به شباهت کارکرد آن با اپ‌های توسعه دهندگان دیگر، چندان جذاب نیست.

قابلیت دیگری که به نسخه بتای iOS 12 اضافه نشده است، میانبرهایی است که با دستیار صوتی آن، Siri همراه می‌شوند. بر اساس توضیحاتی که در کنفرانس توسعه دهندگان اپل داده شده بود، قابلیت جدیدی که به دستیار صوتی اپل قرار است اضافه شود، امکان افزودن میانبرهای صوتی برای آن است که با انتشار نسخه بتای عمومی این سیستم عامل هنوز روی آن قرار نگرفته است و باید منتظر بمانیم تا همزمان با نسخه نهایی iOS 12 از این قابلیت استفاده کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار