پایان سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج

سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با اجرای زنده چهار گروه موسیقی در سالن مجتمع هنری فجرسنندج به کار خود پایان داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی که از روز شنبه دوم تیر ماه جاری به میزبانی سنندج و در سالن مجتمع هنری فجر آغاز شده بود شامگاه دوشنبه با اجرای زنده چهار گروه موسیقی پایان یافت.
در این جشنواره ۱۱ گروه برتر موسیقی نواحی مختلف کشور از جمله اوای موج از بوشهر، شاخوه شین از کرمانشاه، تال از لرستان، دیلمون از گیلان، کانی از قوچان، هزار آواز از تهران، اوای دل از سیستان و بلوچستان و گروه‌های ئاگرین و خوش نوایان از کردستان و چند گروه دف نوازی، هه لپرکی، سنتور نوازان و ارکستر کوکان در این جشنواره حضور داشتند.
در بخش موسیقی و پانل‌های تخصصی جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با اجرای گروه‌های هزار آواز تهران، آوای دل سیستان و بلوچستان، خوشنوایان سنندج و پاییز سلیمانیه به کار خود پایان داد.
اجرای گروه‌ها با استقبال گرم و پرشور مردم و دوستداران هنر و موسیقی همراه بود.
در بخش پانل تخصصی نیز آخرین پانل توسط انور قره داغی با عنوان تقسیم بندی مقام‌های آواز کُردی و بررسی علمی موسیقی محلی برگزار شد.
بازار عکس خویشنداز (سفلی) با برخی شرکت کنندگان، عکس دسته جمعی با اعضای گروه ها، اهدای تندیس جشنواره به گروه‌ها و اتصالی کابل‌های سیستم صوتی سالن از حاشیه‌های شب پایانی این  جشنواره بود.
سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی روز شنبه دوم تا دوشنبه چهارم تیر ماه در در سالن مجتمع هنری فجر سنندج برگزار شد.

انتهای پیام/م

برگزاری سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.