گردشگری، نماد اقتصاد مقاومتی کشور

مشاور اجرایی و قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، از گردشگری به عنوان یکی از مهم‌ترین نماد‌های اقتصاد مقاومتی در کشور یاد کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ شاسفند در افتتاحیه شانزدهمین نشست مدیران و معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور با بیان اینکه گردشگری امروزه یکی از نماد‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است، گفت: تا زمانی که نتوانیم رضایت گردشگران را جلب کنیم، نخواهیم توانست آنان را به مشتریان دائمی برای رونق اقتصاد خود تبدیل کنیم و برای رسیدن به چنین اهدافی لازم است که علم و عمل را توامان استفاده کنیم.

وی گفت: تجارب برتر دنیا نشان می‌دهد که جاذبه‌های طبیعی، اقتصادی، زیارتی و ساخت بشر در مورد توسعه برندینگ می‌توانند موثر باشند.

وی ادامه داد: در آیه‌ای از قرآن کریم می‌خوانیم که خداوند از اینکه بندگان به چیز‌هایی که می‌گویند عمل نمی‌کنند، غصب‌ناک می‌شود و امروز ما می‌بینیم که غضب خداوند در قالب بیکاری، عدم توسعه، فقر، تورم اقتصادی دامن‌مان را گرفته است که در اثر عمل نکردن به این آیه اتفاق افتاده است.

وی همچنین تشریح کرد: امروزه با ذکر اسامی هر شهر یا هر منطقه، تصویری از برند‌های آن منطقه در ذهن ما تداعی می‌شود، مثلا وقتی می‌گوییم مشهد، حرم امام رضا (ع) اولین چیزی است که در ذهن ما پدیدار می‌شود؛ بنابراین باید تمامی مناطق آزاد برای خودشان برند‌هایی شاخص داشته باشند.

شاسفند عنوان کرد: وقتی می‌گوییم فرانسه، عطر فرانسه، وقتی می‌گوییم آلمان، خودروی آلمان، وقتی می‌گوییم برزیل، فوتبال و وقتی می‌گوییم ایتالیا، کت و شلوار ایتالیایی در ذهن‌مان مجسم می‌شوند و ما باید با استفاده از علم روز برای مناطق خود نیز برند‌هایی تعریف کنیم.

وی همچنین تاکید کرد: حتما باید برای برنامه‌های خود، نقشه راه و چشم‌انداز‌هایی داشته باشیم تا عملیاتی و اجرایی شوند، در غیر اینصورت با صحبت و حرف‌های خوب، صرفا دچار شعارزدگی می‌شویم. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری شانزدهمین نشست مدیران و معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار