مدیرکل دفتر نظارت و بهره‌برداری فاضلاب کشور مطرح کرد؛

۴۹ درصد مناطق شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری

وکیلی گفت: حدود ۱۸۳ تصفیه‌خانه به صورت رسمی در کشور در مدار بهره‌برداری قرار گرفته که حدود ۴۹ درصد جمعیت شهری کشور را پوشش می‌دهد.

۴۹ درصد مناطق شهری تحت پوشش شبکه فاضلاب شهریبه گزارش خبرنگار  اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهنام وکیلی مدیرکل دفتر نظارت و بهره‌برداری فاضلاب کشور در بازدید اصحاب رسانه از بزرگترین تصفیه‌خانه فاضلاب کشور در جنوب تهران، اظهار کرد: پیش از انقلاب تنها چهار تصفیه‌خانه آب در کشور بود که این تعداد در ابتدای سال ۶۸ همزمان با تأسیس شرکت آب و فاضلاب به ۱۴ مورد افزایش یافت.

مدیرکل دفتر نظارت و بهره برداری فاضلاب کشور با اشاره به پوشش ۴۹ درصدی فاضلاب شهری در کشور، تصریح کرد: ۱۹۵ تصفیه‌خانه در کشور احداث شده است که حدود ۱۸۳ مورد به صورت رسمی در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است و به مرور مابقی تصفیه‌خانه‌ها وارد مدار می‌شوند که حدود ۴۹ درصد جمعیت شهری کشور معادل ۳۰ میلیون نفر را پوشش می‌دهند.

به گفته وی؛ تصفیه‌خانه فاضلاب در روستا‌ها کمتر از یک درصد است.

وی با اشاره به نیاز سیستم فاضلاب کشور به بروزرسانی تأکیدکرد: بحث فاضلاب خیلی پیچیده است و باید دائما تأسیسات بروز شوند و در تلاشیم خدمات پایدار و مستمر ارایه دهیم.

وکیلی با اشاره به ارزش تأسیسات فاضلاب در کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۱۵ هزار میلیارد تومان تأسیسات فاضلاب در کشور وجود دارد که باید از این سرمایه ملی به خوبی محافظت کنیم.

وی افزود: در ۳۱۶ شهر حدود ۶۰ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب ساخته شده است.

مدیرکل دفتر نظارت و بهره برداری فاضلاب کشور با اشاره به ساخت ۱۰۰ تصفیه خانه فاضلاب در کشور، بیان کرد: ۱۰۰ تصفیه‎خانه در کشور با حجم پساب تولیدی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب در حال ساخت است.

وکیلی در پایان گفت: عمده استفاده از پساب‌ها؛ ۴۸ درصد در بخش کشاورزی، ۴۵ درصد در بخش تخلیه آب‌های سطحی و تغذیه آبخوان‌ها و بخشی نیز در صنایع و فضایی سبز است.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار