از اولویت‌های دستگاه قضایی مبارزه با قاچاق و اراذل‌واوباش

رئیس‌کل دادگستری استان ایلام، گفت: دادگستری کل استان ایلام با جرائمی که تأثیر روانی منفی در جامعه دارند به‌شدت برخورد و در این راستا نیز عزم جدی وجود دارد.

از اولویت‌های دستگاه قضایی مبارزه با قاچاق و اراذل‌واوباش

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام;محمدرزم اعلام  کرد: در سال‌های اخیر بافرهنگ سازی مناسب، آموزش همگانی، همکاری مردم و تلاش همکاران قضایی، میزان پرونده‌های وارده به محاکم استان، روند رو به کاهشی داشته است.

وی، با اشاره به عزم جزم دستگاه قضا برای برخورد با اراذل‌واوباش، تصریح کرد: برخورد شدید با جرائم که تأثیر روانی منفی در سطح جامعه دارند از قبیل قتل، اراذل‌واوباش، آدم‌ربایی، سرقت، نگهداری و حمل اسلحه و رباخواری در اولویت کار دستگاه قضایی استان است.

رزم اضافه کرد: در حال حاضر، موجودی پرونده‌های قضایی در دادسراهای استان تا پایان سال 96 حدود 3 هزار و 638 پرونده بوده که عملکرد مثبتی نسبت به سال ماقبل آن یعنی سال 95 و 94 در خصوص رسیدگی به پرونده‌ها را در دادگستری استان شاهد بودیم که در حدود 507 پرونده بیشتر رسیدگی شده است.

رزم، با اشاره به بیشترین جرائم پرونده‌های رسیدگی شده در استان، ابراز کرد: سرقت‌های تعزیری 5149 فقره، توهین به اشخاص عادی 4084 فقره، ضرب و شتم یکدیگر و ایراد صدمه عمدی نسبت به همدیگر، ایراد صدمه غیرعمدی و تصادفات رانندگی با 3179 فقره، تهدید اشخاص نسبت به همدیگر، کلاه‌برداری، تصرف عدوانی در اموال غیرمنقول، مزاحمت‌های تلفنی، افترا و تهمت از عمده‌ترین موضوعات پرونده‌های دادگستری استان برای رسیدگی است.

رئیس‌کل دادگستري استان ایلام با اشاره به‌ویژه برنامه‌های این دستگاه به مناسبت هفته قوه قضاييه در استان، اظهار کرد: ديدار با خانواده شهدا، ملاقات عمومي، بازديد قضات از زندان‌ها، افتتاح چندين دفتر خدمات الکترونيکي قضايي، ديدار سراسري با رئيس قوه قضائيه و مقام معظم رهبري از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

رزم، در ادامه با اشاره به عزم جدی دستگاه قضا در اجراي سريع و دقيق قوانين وبر خورد قاطع با اراذل‌واوباش، گفت: با جدیت اراذل‌واوباش را تعقیب می‌کنیم و اراذل‌واوباش در استان شناسایی و سطح‌بندی شده‌اند و در حال حاضر نیز 256 نفر از اراذل‌واوباش در کل استان شناسایی‌شده است.

 

انتهای پیام/اس

 

 

 

برخورد جدی با اراذل واوباش

برچسب ها: سرقت ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.