تولید بیش از 9 هزار تن ماهی و آبزیان در استان اردبیل

مدیر کل شیلات استان اردبیل از تولید بیش از 9 هزار تن ماهی و آبزیان در سال 96 در استان اردبیل خبر داد.

میرآرمان واعظی، مدیرکل شیلات استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به آب و هوا و طرفیت بالای شهرستان پارس آباد در آبزی پروری از تدوین سند استانی توسعه شیلات و تولید غذای سالم خبر داد.

وی گفت: با در نظر گرفتن ظرفیت های بالای آبزی پروری در منطقه همراه با بهره برداری از پایاب سد خدا آفرین و حمایت های دولتی در اعطای تسهیلات و شرایط برای فعالان این حوزه، شهرستان پارس آباد به عنوان قطب تولید شیلات استان اردبیل شناخته خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل با اشاره به این که استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید قزل‌آلا در کشور محسوب می‌شود گفت: به دلیل دما و آب و هوای مناسب ماهی قزل‌آلای استان از بازارپسندی مناسبی در کل کشور برخوردار است.

واعظی افزود: با توجه به این که اقلیم استان اردبیل به طور عمده به چهار عامل ارتفاع، عرض جغرافیایی، منابع آبی و توده‌های هوایی مجاور بستگی دارد این استان یکی از قطب‌های مهم تولید آبزیان و آبزی‌پروری محسوب می‌شود که کل ظرفیت آبزی‌پروری استان اردبیل در صورت استفاده از ظرفیت‌های موجود به 30 هزار تن می‌رسد.

وی افزود: پرورش انوع ماهیان گرم‌آبی و سردآبی، زینتی و خاویاری از اولویت ویژه‌ای در سطح استان برخوردار بوده که در این زمینه شهرستان‌های مشگین‌شهر، اردبیل، نیر، نمین، سرعین و گرمی برای تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی و سایر شهرها از جمله پارس‌آباد و بیله‌سوار برای پرورش ماهیان گرم‌آبی مناسب هستند.

انتهای پیام/ح

 اردبیل یکی از قطب‌های مهم تولید قزل‌آلا در کشور است

برچسب ها: ماهی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار