راه اندازی بانک هویت ژنتیک در استان سمنان

مدیر کل پزشکی قانونی استان سمنان گفت : بانک هویت ژنتیک در استان سمنان برای نمونه گیری از مجرمان با سابقه همزمان با سراسر کشور مشغول به کار است.

راه اندازی بانک هویت ژنتیک در استان سمنانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی نوروزی مدیر کل پزشکی قانونی استان سمنان در نشست خبری به مناسبت قوه قضائیه با اشاره به فوت شدن 44 نفر در دو ماهه اول سال 96 در حوادث جاده استان گفت : در دو ماهه اول سال 97 تعداد فوتی ها در حوادث جاده ای 60 نفر بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال 36 درصد افزایش داشته است .

وی اظهار داشت : مصدومان حوادث جاده ای استان سمنان در سال 96 نسبت به سال 95 ، 20 درصد افزایش داشته است .

نوروزی با اشاره به کاهش 43 درصدی مسمومیت های دارویی در سال 96 نسبت به سال 95 بیان داشت : مسمومیت با گاز مونواکسید به نسبت جمعیت در کشور رتبه دوم را داریم .

مهدی نوروزی مدیر کل پزشکی قانونی استان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان گفت : بانک هویت ژنتیک ایرانیان که در کشور در حال انجام است در استان سمنان نیز در حال انجام است و در این طرح از مجرمین با سابقه نمونه گیری می شود تا نقشه DNA این افراد ترسیم شود و اگر در صحنه جرمی قرار بر نمونه گیری بود ، میتوانیم از نقشه DNA این افراد در کمک به کشف حقیقت استفاده کرده که این کار کمک بسیار زیادی به احقاق حق و تسریع در رسیدگی به پرونده ها انجام می شود .

انتهای پیام /  ذ

نشست خبری مدیر کل پزشکی قانونی استان سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار