اسدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اخبار منفی نباید تیتر یک رسانه‌ها باشد/ استرس و اضطراب سلامت روان جامعه را تهدید می‌کند

معاون دفتر سلامت روان‌ وزارت بهداشت گفت: دامن زدن به حوادث ناگوار سبب بروز آسیب‌های اجتماعی در کشور می شود.

اخبار منفی نباید تیتر یک رسانه‌ها باشد/ دامن زدن به حوادث ناگوار سبب بروز آسیب‌های اجتماعی و اختلات روانی در کشورعلی اسدی معاون دفتر سلامت روان‌ وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: وقتی که یک اتفاق ناگواری در کشور می‌افتد نباید آن را به همه مسائل کشور تعمیم داد  در مورد همه مدارس  آن را به کار برد ؛ به طور مثال وقتی یک نفر دچار کار اشتباهی می‌شود دلیلی ندارد این خطا را  به دیگر  همکارانش نسبت داد.

وی ادامه داد: اگر یک اتفاق تلخ و ناگواری از طریق جریان رسانه‌های جمعی به شکل غلطی دامن زده شود، می‌تواند سطح استرس، اضطراب را در بین خانواده‌ها و جامعه بالا ببرد و همین مسئله باعث بروز آسیب‌های اجتماعی و اختلالات روانی در کشور می‌شود.

معاون سلامت وزارت بهداشت عنوان کرد: اگر یک خطا و اشتباهی تعمیم داده شود و به صورت نادرست گسترش پیدا کند باعث بی اعتمادی خانواده‌ها نسبت به جامعه می‌شود.

اسدی با اشاره به اینکه انتشار اخبار بد از طریق  رسانه ملی تبعات زیادی را به دنبال دارد، تأکید کرد: بر اساس مباحث روانشناسی نحوه مطلع کردن اخبار منفی روش های مخصوص و ملاک‌های مشخصی را دارد.

معاون سلامت و روان وزارت بهداشت اظهار کرد: اخبار منفی  نباید در صفحه اصلی روزنامه‌ها باشند و اطلاعات این‌گونه اخبار باید از منبعی دقیق و موثق گرفته شده باشد.

وی اضافه کرد: هنگامی که ما از اخبار منفی صحبت می‌کنیم، باید عوارض آسیب‌زای این گونه اخبار را پیش‌بینی کنیم و برای رفع آن راهکارهای مناسبی داشته باشیم.

اسدی گفت: باید روش‌های آموزش خود مراقبتی را به دانش آموزان از خانواده‌ها تا مهدکودک و مدارس آموزش داده شود و به نظرم خودمراقبتی آموزش‌های خاص خودش را دارد.

وی یاد آوری کرد: بزرگ کردن برخی حوادث می‌تواند از نظر روانی در جامعه آثار منفی داشته باشد .

انتهای پیام /

تاثیر اخبار منفی رسانه ها بر سلامت روان جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار