نحوه خرید طرح ترافیک روزانه، هفتگی یا ماهانه + مراحل ثبت نام

تمامی مراحل مربوط به ثبت نام و نحوه خرید طرح ترافیک روزانه، هفتگی یا ماهانه را در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید.

نحوه خرید طرح ترافیک روزانه، هفتگی یا ماهانه + مراحل ثبت نامبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به این موضوع که جمعیت افراد ساکن و افراد غیرساکن تهران به چند میلیون میرسد، اداره راهنمایی و رانندگی از چند سال قبل رفت و آمد را در بعضی از نقاط مرکز شهر ممنوع کرده است. به تدریج با افزایش جمعیت و افزایش وسایل نقلیه، این محدوده باز هم گسترش پیدا کرد. اما امکان پذیر نبود که این محدودیت برای کل محدوده درنظر گرفته شود، چرا که افراد باید بتوانند در شهر تردد و رفت و آمد داشته باشند. به این ترتیب طرح زوج و فرد پیاده سازی شد. به این صورت که تردد در طرح ترافیک اصلی که به عبارتی هسته اصلی طرح است برای افرادی که فاقد مجوز هستند ممنوع است و نواحی اطراف هسته اصلی طرح تردد به صورت زوج و فرد بوده است. این زوج و فردی بر اساس آخرین رقم پلاک خودرو تعیین می شود. اکنون در ادامه قصد داریم شرایط و نحوه ثبت نام و خرید طرح ترافیک روزانه، ماهانه و سالانه را برای شما توضیح دهیم.

نحوه ثبت نام و خرید طرح ترافیک و تغییر سایت

در سال گذشته مردم تهران با مراجعه به سایت Tehran.ir برای طرح ترافیک روزانه، طرح ترافیک ماهانه و طرح ترافیک سالانه ثبت نام میکردند. اما امسال نشانی این سایت تغییر کرده است و شهروندان می توانند از طریق سایت my.tehran.ir مشخصات خود را وارد کرده و در سامانه مذکور ثبت کنند. به این صورت که بعد از ثبت نام کاربری و وارد کردن ایمیل و شماره تلفن خود در خصوص دریافت نم و کد کاربری اقدام خواهند کرد. بعد از اینکه مشخصات فردی ثبت می شود و سپس مشخصات وسیله نقلیه ثبت خواهد شد.

طرح ترافیک روزانه، طرح ترافیک ماهانه و طرح ترافیک سالانه سال 97 از 15 اردیبهشت اجرا می شود که فقط افرادی که دارای طرح هستند می توانند به محدوده ی طرح ترافیک وارد شوند.

طبق گفته های پورسیدآقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در سال قبل خودروهایی که وارد طرح ترافیک شده بودند 129 هزار دستگاه بوده است و امسال با تلاش های فراوانی که در این زمینه انجام شده است، تعداد خودروهایی که وارد طرح ترافیک شده اند کاهش یافته و به 103 هزار دستگاه رسیده است.

پورسید آقایی آینده طرح ترافیک را مثبت و روشن دانسته و همچنین گفت: که طرح ترافیک از طرف شورای شهر، شورای ترافیک، وزارت کشور، فرمانداری، استانداری و پلیس راهور مورد تایید قرار گرفته است. و همینطور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران برای اجرای این طرح آمادگی خود را اعلام کرده و گفت : کدهای جریمه امتحان شده اند و همینطور سهمیه ها ابلاغ گشته و مانع و مشکلی برای اجرای طرح در شهر نداریم.

نحوه خرید طرح ترافیک روزانه، هفتگی یا ماهانه + مراحل ثبت نام

راهنمای ثبت نام و ایجاد حساب شهروندی و پرداخت عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک

ابتدا باید به سایت my.tehran.ir مراجعه کرد. مشخصاتی که برای ثبت نام لازم است به شرح ذیل می باشد:

  1.  اطلاعات درج شده در کارت ملی
  2.  اطلاعات خودرو که در کارت ماشین یا سند مالکیت درج شده است.
  3.  آپلود و بارگذاری تصویری از کارت ملی، کارت ماشین و یا سند مالکیت خودرو با حداکثر حجم 200 کیلوبایت که برای راحتی در تایید اطلاعات اختیاری است.

مراحل ثبت نام

هر فرد باید کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کند و پس از مشاهده کردن اطلاعات شناسنامه ای، نام کاربری و رمز عبوری را که در نظر دارد وارد می کند و با دریافت یک کد فعال سازی از طریق پیامک، مراحل ثبت نام خود را تکمیل می نماید.

نکاتی که باید به آن توجه داشت : شهروندان بعد از کامل کردن ثبت نام خود می توانند حساب کاربری خود را به منظور تردد در طرح ترافیک شارژ نمایند و احتیاجی نیست به صورت حضوری به دفترهای خدمات الکترونیکی مراجعه کنند.

شهروندان در صورتی که تمایل داشته باشند از خدمات ویژه تردد در طرح ترافیک استفاده نمایند می بایست برای فعال سازی این خدمات ویژه بعد از تکمیل کردن مراحل ثبت نام، با همراه داشتن اصل مدارک به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک در سطح شهر رجوع کنند.

در پنل کاربری، برای کاربر این امکان فراهم شده است که مشخصات یک یا حتی چند خودرو را در سایت درج کرده و به این صورت حساب کاربری خود را به میزان لازم شارژ کند. با توجه به این امکان افراد یک خانواده قادرند از یک پنل استفاده کنند و برای همه خودروهای خود مجوز طرح ترافیک روزانه دریافت کنند.

در مورد تردد لازم به ذکر است که شهروندان بعد از ثبت نام کردن در سامانه و شارژ نمودن حساب خود، قبل از تردد در محدوده باید از قبل مجوز طرح ترافیک روزانه خریداری نمایند. فایل مرتبط با شنبه تا چهارشنبه هر هفته، از جمعه ی هفته ی قبلی باز می شود. گویا برای تردد در محدوده طرح ترافیک امکان رزرو 3 روز را دارند. همچنین با توجه به محدودیت هایی که برای ظرفیت وجود دارد، برای تردد کردن در محدوده، هر روز باید از سایت تاییدیه آنلاین گرفت و اگر مجوز از طریق سامانه گرفته شد، تردد مجاز است.

نحوه خرید طرح ترافیک روزانه، هفتگی یا ماهانه + مراحل ثبت نام

 اما کسر از حساب! 

در انتهای هر روز بررسی های لازم در مورد تردد شهروندان مجاز در محدوده انجام می شود. و سپس عوارض قابل پرداخت بعد از اعمال کردن ضریب های قانونی محاسبه شده و از حساب شهروندی فرد کم می شود. لازم است بدانید که در صورتی که فرد حساب کاربری خود را شارژ ننماید، برای خودرو او جریمه ی ورود به محدوده طرح ترافیک لحاظ می شود و مبلغ عوارض تردد در صورتحساب بدهی فرد درج می شود.

برای خریداری مجوز هر روز، باید 36 هزار تومان که معادل است با ماکزیمم هزینه ی احتمالی تردد کردن یک روز، در حساب کاربری فرد وجود داشته باشد. اما هزینه ی نهایی در پایان روز محاسبه و از حساب فرد کسر می شود. همین طور اگر برای یک روز مجوزی خریداری شود ولی از آن مجوز استفاده نشود، حداقل هزینه که معادل 13440 تومان است، از حساب کاربری فرد کم می شود.

 طبق برخی گفته ها افرادی که مجوز طرح ترافیک سالانه دریافت می کنند باید 100 هزار تومان بیشتر پرداخت نمایند.

 طبق گفته قنبرنژاد افرادی که ساکن محدوده طرح ترافیک می باشند، یک بار برای خارج شدن از محدوده ی طرح ترافیک قبل از ساعت 8:30 و یک بار وارد شدن بعد از ساعت 17 از پرداخت کردن عوارض معاف می باشند. ضمنا برای استفاده از این امتیاز خود باید بعد از ثبت نام در سامانه مذکور مدارک خود را به دفاتر خدمات اکترونیک ارائه کنند.

نحوه خرید طرح ترافیک روزانه، هفتگی یا ماهانه + مراحل ثبت نام

طی گفته های سرهنگ هاشمی کارشناس ترافیک و رئیس اسبق پلیس راهور تهران در مورد محدوده طرح ترافیک (طرح ترافیک روزانه، طرح ترافیک ماهانه و طرح ترافیک سالانه) این طرح به عدالت اجتماعی نزدیک تر است. چرا که در تهران حدود 4 میلیون خودرو در تردد است که ازین تعداد تنها نزدیک به 120 هزار دستگاه می توانستند طرح بگیرند. اما در طرح جدیدی که مطرح شده امکان ثبت نام و گرفتن طرح برای همه وجود دارد. امیدواریم که در این مطلب توضیحات لازم جهت نحوه ثبت نام و خرید طرح ترافیک را ارائه داده باشیم و برای شما خوانندگان محترم مفید واقع شده باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امالبنین کلانتری
۲۳:۰۳ ۱۵ تير ۱۳۹۹
خرید طرح ترافیک روزانه
Iran (Islamic Republic of)
تورج خطیبی
۱۱:۴۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
مبلغ 100هزار تومان به حساب ریخته ام . متاسفانه عمل نمیکند
و کسی هم نیست که پاسخگوی من باشد
حالا چکار کنم؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود مرادی زیدکندی
۰۱:۴۳ ۰۷ آذر ۱۳۹۸
من هرچه سعی کردم نتوانستم از تهران من طرح بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۲ مهر ۱۳۹۸
مزخرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
قبلا بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
فریده
۱۰:۵۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
ممنون از توضیحات کاملتون
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۹:۳۱ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
ثبت نام دانشگاه از این راحت تره
France
safarkhaniii
۰۰:۲۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
خرید طرح ترافیک
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۰۱:۱۷ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
طرح مسخره یکروز کامل وقت گذاشتیم ولی موفق به گرفتن مجوز نشدیم و از شهرستان آمدیم و می بایست بعد از ساعت طرح از تهران خارج شویم
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم مروتی
۰۰:۵۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خیلییییی بده
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه رضایی
۲۰:۰۸ ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
خیلی سخته بابا ادم گرگیجه میگیره
Germany
فردین
۱۳:۲۵ ۱۷ دی ۱۳۹۷
این روش گرفتن طرح خیلی مسخرس همون روش قبلی بهتره
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۱:۴۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
اگر کسی نتونه با اینترنت کار کنه تکلیف چیه ‍‍همان روش قبلی خیلی بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۱۳ شهريور ۱۳۹۷
این طرح مردم را سرگردان کرده بهتر است همان شیوه قبلی اعمال گردد.
Iran (Islamic Republic of)
امیر غلامغلی
۱۱:۴۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
عالی
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۱۸:۴۵ ۲۰ مرداد ۱۳۹۷
خیلی خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ابراهيم همتى
۱۵:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
خريد طرح ترافيك روزانه
United States of America
زهرا فیضی
۱۰:۱۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
خوب است
Iran (Islamic Republic of)
قهرمان قاسمی
۱۵:۵۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
طرح ترافیک روزانه
آخرین اخبار