کاهش وزش باد شدید در سیستان

 کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر شدت طوفان و گردوخاک در شمال استان کاسته شده است.

تداوم وزش باد‌های ۱۲۰ روزه در سیستان/ طوفان فروکش می‌کندعلی ملاشاهی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:  در ۲۴ ساعت گذشته سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در زابل به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسید که موجب شد غلظت ذرات معلق در هوای این شهر به یک هزار و ۴۲۵ میکروگرم بر متر مکعب برسد.

وی افزود: با توجه به اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است این میزان از ذرات معلق در هوا نشان دهنده این است که طی این مدت میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهر زابل به بیش از ۹ برابر حد مجاز رسیده است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی این رخداد علاوه بر کاهش کیفیت هوا، میزان دید افقی در محدوده فرودگاه زابل به ۸۰۰ متر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر از شدت طوفان در شمال استان کاسته شده است، گفت: همچنین بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی وزش باد‌های ۱۲۰ روزه باشدت کمتر همچنان ادامه دارد.

ملاشاهی با اشاره به اینکه وزش باد همراه با گردو خاک احتمالا در روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه هفته آینده مجددا در منطقه سیستان تشدید می‌شود، بیان داشت: طی این مدت در جنوب استان همچنان با شدت کمتر احتمال بروز گرد و غبار وجود دارد و در ساعات آینده در برخی نقاط وزش باد متوسط تا نسبتا شدید رخ خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه در این نواحی نیز به تدریج منتظر کاهش غبار هستیم، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و زرآباد با حداکثر دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند.

انتهای پیام/گ

طوفان شن در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار